Sökning: "Partitempen"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Partitempen.

  1. 1. Influencerjournalistik, Bu eller Bä? : En kvalitativ textanalys av Margaux Dietz Youtubeserie Partitempen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Kilhage; Kristin Ogarp; [2023]
    Nyckelord :Communication; Journalistic ideals; Framing theory; Influencer; Journalism; Margaux Dietz; Partitempen; Qualitative text analysis; Kommunikation; Journalistiska ideal; Gestaltningsteorin; Influencer; Journalistik; Margaux Dietz; Partitempen; Kvalitativ textanalys;

    Sammanfattning : Denna studien undersöker om influencern Margaux Dietz följer de journalistiska idealen sanning, objektivitet och noggrannhet samt huruvida hon gestaltar sina intervjuobjekt likvärdigt i säsong 2 av Youtubeserien Partitempen där hon intervjuar Sveriges partiledare. Som influencer har Dietz varken juridiskt ansvar eller någon publicist som kvalitetsgranskar hennes innehåll vilket kan resultera i att subjektiva budskap och felaktig information sprids. LÄS MER

  2. 2. Bortom journalistikens gränser : en fallstudie av hur Margaux Dietz partiledarintervjuer utmanar den journalistiska professionen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Sanna Persson; Johanna Jansson; [2023]
    Nyckelord :alternative journalism; journalistic profession; deprofessionalization; journalistic ideals; influencers; political influencing; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand how modern media formats challenge the journalistic profession and its ideology. This purpose is achieved by studying the influencer Margaux Dietz political interviews in the Youtube series Partitempen as a typical case. LÄS MER

  3. 3. Saklig politik, det strategiska spelet ellerpersonen bakom åsikterna? : - En kvalitativ innehållsanalys av hur gestaltning och framställning av partiledare såg ut iYoutubeprogrammet “Partitempen” och “Partiledarintervjun” i TV4 under valrörelsen 2018.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Westman; Strid Louisa; [2019]
    Nyckelord :Partiledare; Gestaltningar; Dramaturgi; Social media; Traditionell media;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Det nya medielandskapet innebär förändringar inom politiken. Det finns fler möjligheter för informationsspridning, samtidigt som medborgare själva väljer vilka kanaler man vill vistas på och därmed vilken information man tar del av. LÄS MER

  4. 4. "Tre saker man ej bör säga i en debatt eller på Youtube? Fan, helvete, satan" : En tematisk analys och kvantitativ innehållsanalys av det politiska samtalet i Youtube-serien ”Partitempen”

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Michaela Rosendal; [2019]
    Nyckelord :Youtube; Political Personalization; Deliberative Discussion; Social Media;

    Sammanfattning : There has been a digital transformation of the political public sphere. The political conversation is now taking place on multiple social media platforms and information is filtered through a new kind of gatekeeper, the influencer. LÄS MER

  5. 5. Politiker pa YouTubeEn kvalitativ studie med fokus pa kandispolitik, personifiering ochgenusskillnader

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Vendela Ekstrand Hamrén; Ronja Nyström; [2019]
    Nyckelord :Qualitative study; conversations analysis; multimodal method; celebrity politics;

    Sammanfattning : This study is conducted due the fact that politicians has started to perform in more celebrated forms of politics. For instance, through Margaux Dietz YouTube-series Partitempen, where all the Swedish party leaders attended. LÄS MER