Sökning: "Patricia Said"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Patricia Said.

  1. 1. "Man kan inte bara komma och slå på en power point" : Om några skolbibliotekariers arbete med medie- och informationskunnighet i särskolan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskap

    Författare :Annika Dzedina; [2022]
    Nyckelord :intellectual disability; media- and information literacy; school library.; intellektuell funktionsnedsättning; medie- och informationskunnighet; skolbibliotek;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how school librarians work with media- and information literacy, MIL, with middle- and highschool pupils with intellectual disability, ID, in Sweden.  The Swedish government has decided that all Swedish citizens shall be digitally included, but there are people that are not. LÄS MER

  2. 2. What is missing in The Kite Runner? : Replacing motherhood with fatherhood through the absence of mothers and the presence of fathers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Patricia Said; [2019]
    Nyckelord :gender roles ; neopatriarchy; exclusion;

    Sammanfattning : This essay uses The Kite Runner, a well-known novel written by Khaled Hosseini in 2003, to analyse what is missing in the novel. Much of the previous research has discussed Hosseini and the main characters' roles as well as the important part of the settings to discover unseen messages. LÄS MER

  3. 3. Jag möts av destinationsmarknadsföring dagligen på sociala medier : En studie om konsumenternas tolkning av destinationsmarknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Jessica Vaca Vaca; Patricia Tanaveerapong; [2019]
    Nyckelord :Destination marketing; Social Media; Qualitative method; WOM; eWOM; Social Media Marketing; The Buyer Decision Process; Personal Characteristics Affecting Consumers Behavior; Push- and Pull Factors; Destinationsmarknadsföring; sociala medier; kvalitativ metod; sociala media marketing; WOM; eWOM; Konsumentens beslutsprocess; Personliga egenskapers påverkan på konsumenternas köpbeteende; Push- och Pull faktorer;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt vanligare för konsumenter att använda sig av sociala medier, främst inom turismindustrin. Det är vanligt för konsumenter att idag stöta på nya destinationer och att viljan av att resa uppstår genom sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Samtalet mellan pedagog och barn under måltiden på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Patricia Wiberg; Said Reem; [2019]
    Nyckelord :förskola; lärande; matematik; måltid; omsorg; samtal; språkutveckling; uppfostran;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka samtalet mellan pedagogen och barnen under måltiden. Studien har en kvalitativ metod med observationer som stöd för att komma fram till svaren på de frågeställningar som vi har ställt. Totalt har åtta observationer utförts på två förskolor. LÄS MER

  5. 5. Theory of Change for Development: Understanding, Usage, and Influence

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Irma Peta; [2018]
    Nyckelord :Theory of Change; International Development; Project Management; Evaluation; Social Change; Logic Models; Logic Interventions; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The Theory of Change (ToC) approach has become popular among the international development community, emerging as a need for organizations to carry out more effective initiatives in the context of an increasingly complex world. The levels at which a ToC process can be aimed are worldwide, organizational, thematic and program or project level. LÄS MER