Sökning: "Patrik Steen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Patrik Steen.

  1. 1. PLC&Virtual Commissioning : En studie i verifiering av PLC-logik genom Virtual Commissioning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Patrik Steen; [2018]
    Nyckelord :plc; automation; virtual commissioning; hmi;

    Sammanfattning : PLC kan idag vara det mest använda styrsystemet till industriella applikationer. Verifikation av programmerad PLC-logik är av stort värde och kan göras på olika sätt. ÅF Karlstad vill idag börja se över möjligheter till implementering av Virtual Commissioning som ett alternativ till minskning av ledtider. LÄS MER

  2. 2. Intern kommunikation och tillhörighet : en studie om förhållandet mellan butiksanställda och organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Patrik Bohlin; Sebastian Steen; [2016]
    Nyckelord :internal communication; trade; stores; intern kommunikation; handel; butiker;

    Sammanfattning : Intern kommunikation och hur anställda känner tillhörighet är något som uppmärksammas mer av företag på senare tid. Denna studie tar sin utgångspunkt hur dessa två fungerar och samspelar i en organisatorisk kontext. LÄS MER

  3. 3. Trefaktorsmodellen : Undersökning på svenska börsnoterade aktiebolag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nicklas Envall; Patrik Steen; [2014]
    Nyckelord :Trefaktorsmodellen; Capital Asset Pricing Model;

    Sammanfattning : Previous work by researchers as Eugene F. Fama and Kenneth R. French, show that average return on stocks are related to a firms characteristics like size and book-to-market ratio. These kinds of patterns in average return is not explained by The Capital Asset Pricing Model (CAPM), and are therefore seen as anomalies. LÄS MER

  4. 4. Event Marketing - ur ett organisatoriskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ådne Steen; Ida Lenngerd; Patrik Lanner; Kristina Hillborg; [2002]
    Nyckelord :event marketing; arbetsprocess; framgångsfaktorer; fallgropar; metaforer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att beskriva arbetsprocessen i ett event och visa på skillnader mellan de olika aktörernas synsätt. Den grundar sig på studier av två eventbyråer; en stor, marknadsledande och en liten, nystartad. I uppsatsens analys diskuteras framförallt skillnaderna mellan de som planerar eventet och de som genomför det. LÄS MER