Sökning: "Patterns"

Visar resultat 16 - 20 av 7668 uppsatser innehållade ordet Patterns.

  1. 16. “Different is not wrong, it’s just an entry point for new knowledge” Knowledge diplomacy as a two-way process: A case study of the South Africa Sweden University Forum (SASUF)

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Caitlin Maris Homstad; [2024]
    Nyckelord :SDG4; SDG17; knowledge diplomacy; IHERI; South Africa; Sweden; international relations; Social Sciences;

    Sammanfattning : The significance and impact of IHERI on international relations is gaining recognition, yet this crucial aspect remains remarkably understudied. This study aims to explore the relations, processes and patterns of IHERI on bilateral relations and development cooperation between South Africa and Sweden. LÄS MER

  2. 17. Politisk kommunikation i det moderna medielandskapet : En frameanalys på Sverigedemokraterna och Vänsterpartiets framställningar av säkerhetspolitik på sociala medier och dess interaktioner från allmänheten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Vendela Hallingbäck; Hanna Zier; [2024]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; sociala medier; framing; agenda-setting; interaktioner; säkerhetspolitik;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how political communication of security policy is presented by Swedish parliamentary parties in the context of media development. Political actors have been given increased opportunities to communicate with the public, therefore the aim of this study is also to investigate how their political communication affects the interactions that it creates, such as readers' commentary on social media. LÄS MER

  3. 18. Dark patterns påverkan på användarens känslor : en kvalitativ studie på två e-handelswebbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lana Kader; Senada Mehanovic; [2024]
    Nyckelord :Dark patterns; design; e-handel; informationsarkitektur; användarupplevelse; manipulativ design; känslor;

    Sammanfattning : In today's society more and more people are consuming both clothes and groceries using websites online. With a few clicks, users have access to a wide range of products and services. However, many of these e-commerce sites also contain design intended to control users through dark patterns. LÄS MER

  4. 19. Spädbarnsdödligheten I Norra Sverige 1865–1935. En Komparativ Studie. : Infant mortality in northern Sweden 1865-1935. A comparative study.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Julia Olofsson; [2024]
    Nyckelord :Spädbarnsdödlighet; västra Sverige; norra Sverige; demografiska transitionen; epidemiska transitionen; barndödlighet;

    Sammanfattning : This paper aimed to investigate infant mortality in the parishes of Luleå, Jokkmokk and Haparanda, in Sweden, during three different time periods: 1865, 1900 and 1935. The selected parishes represented diverse environments where previous research had identified varying infant mortality rates. Luleå represented urban setting. LÄS MER

  5. 20. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alva Erhardsson; Mariann Bornkessel; [2024]
    Nyckelord :Advertising Agencies; Interview study; Comparative; Barcelona; Gothenburg; Institutional Theory; Global demands; Local demands;

    Sammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER