Sökning: "Paulina John"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Paulina John.
1. Svenska politikers självbiografier : En receptionsstudie med genusperspektiv
Master-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Abstract Autobiographies by politicians are growing as a genre in Sweden and since 1991 female politicians have gradually become active writers in the genre. This thesis is concerned with the effect of gender on how autobiographies by politicians are being received in editorials and reviews in Swedish daily press. LÄS MER
2. Förskolan som trygg bas - om anknytning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Under vår utbildning upplever vi att vi har läst mycket om barns lärande i förskolan medan omsorgen inte alls har fått lika stor plats. Vi vill med denna undersökning ta reda om förskolan arbetar med att barn ska känns sig trygga i förskolan. LÄS MER
3. Genusrepresentationerna i Sex and the City - Banbrytande eller stereotypiska?
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att komplettera tidigare forskning gjord av Rosalind Gill, Kim Akass och Janet McCabe, samt två skrivna C-uppsatser i medie- och kommunikationsvetenskap av Paulina Bånge och Cecilia Samuelsson, om tv-serien Sex and the City. Vilket görs genom att studera könsroller och karaktärsutveckling hos de kvinnliga och manliga huvudkaraktärerna. LÄS MER
4. Demokrati i klassrummet : En kvalitativ studie i de sociala rollernas betydelse i år tre.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : According to the curriculum the Swedish school system should aim to let the democratic values permeate the school as a whole, and the school should assume each student's individual abilities in teaching. (Lpo -94) Democratic education is what the pragmatist John Dewey strongly encourages in his book Democracy and Education, which is why he stands for the theoretical framework of the concept of democracy in the school context. LÄS MER