Sökning: "Payment Applications"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden Payment Applications.
1. Fintechbolagen: "En marknad för världshistoriens sämsta kreditkunder" : En kvalitativ analys av Klarna och Qliro
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The word fintech-companies stands for companies who utilize the ever evolving modern technology to succeed in the financial space. Klarna is a prime example of a fintech-company who have made success by providing payment-options to their users via their phone application, Their business model has made the swedishborn company a international giant, and they are the most used paymentprovider with 150 million active users. LÄS MER
2. Gatukostnader i teori och praktik : Studie om hur några kommuner arbetar med gatukostnader, vilka motsättningarna till fenomenet är samt dess relation till egendomsskyddet
Kandidat-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesiSammanfattning : Lagstiftningen i Sverige ger kommunerna möjligheten att ta ut gatukostnader vid anläggandet och upprustandet av allmänna platser och gator som de har huvudmannaskap över. Uttaget av gatukostnadsersättningen faller på de berörda fastigheterna inom ett bestämt område. Denna lagreglering finns att finna i 6 kap. LÄS MER
3. Smart watch technology and impact on humans:A study of smart watch’s implications on human life
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Smartwatch is a technological product that has rekindled a lot of interest worldwide and areseen to be connected to our day-to-day lives. The recent growth on the adoption of thesmartwatch has posed challenges to researchers and other interest groups. LÄS MER
4. One-stop-shop: Will super-apps disrupt multi-touchpoint consumer journeys?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This research investigates consumer behaviours within the context of Super Applications (Super Apps) usage, specifically examining Millennials and Generation Z in Sweden utilising the super app, Klarna. Utilising Digital Practice Tracking (DPT) methodology, coupled with observational techniques and post-phenomenological interviews, this research began by identifying patterns in consumer behaviour during super apps usage. LÄS MER
5. Named Entity Recognition on Transaction Descriptions
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : With the surge of open banking, there is a large increase in applications based on transaction data. Therefore, there is a need for being able to extract important information from Swedish transaction descriptions in a structured way. LÄS MER