Sökning: "Pedagogical quality"
Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser innehållade orden Pedagogical quality.
1. Förskollärares uttryck för det pedagogiska uppdraget i dagens förskola : En studie som belyser förskollärares perspektiv på undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet är att bidra med kunskap om förskollärares perspektiv på att bedriva undervisning i relation till de resurser som finns tillgängliga i verksamheten, samt hur de förstår begreppet undervisning. För att samla in data har jag valt att använda mig av en kvalitativ intervjumetod. LÄS MER
2. Teacher authority and the hidden curriculum in the classroom : A comparison of a municipal school, an independent school, and an international school in Sweden
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : In educational research, the concept of school climate has been linked to quality teaching, teacher-pupil relations, and explicit values education, among others. In Sweden, despite showing positive teacher-pupil relations, critiques towards classroom management and a lack of teacher authority, which affect its school climate, have been made. LÄS MER
3. Lärandeprocessen vid Interprofessionellt lärande ur handledarteams perspektiv
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Background: Interprofessional education (IPE) is a way to make students in healthcare professions equipped with the collaborative skills required for today’s complex healthcare. In clinical placements students from health profession programs can learn with, from and about each other so that they can collaborate effectively and deliver high-quality healthcare. LÄS MER
4. “Barnen följer inte by the book” : En kvalitativ studie om hur nyutbildade förskollärare känner sig rustade för arbetet att stödja barns socioemotionella utveckling.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur nyutbildade förskollärare upplever sig rustade för mötet med barns socioemotionella utveckling mot de krav som de har mött i förskolans verksamhet. Förskolan har under de senaste 50-åren förändrats vilket ställer ökade krav på förskollärarens kapacitet. LÄS MER
5. Deep Generative Modeling : An Overview of Recent Advances in Likelihood-based Models and an Application to 3D Point Cloud Generation
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Deep generative modeling refers to the process of constructing a model, parameterized by a deep neural network, that learns the underlying patterns and structures of the data generating process which produced the samples in a given dataset, in order to generate novel samples that resemble those in the original dataset. Deep generative models for 3D shape generation hold significant importance to various fields including robotics, medical imaging, manufacturing, computer animation and more. LÄS MER