Sökning: "Pedagogical skill"

Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden Pedagogical skill.

  1. 11. SOCIALPEDAGOGISKT ARBETSSÄTT OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT I SKOLAN

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Allisa Basic; Zorica Andric; [2020]
    Nyckelord :Social utbildning; socialpedagogiskt arbete; socialt nätverk; samhörighet;

    Sammanfattning : ABSTRAKTBasic, A & Andric, Z. Socialpedagogiskt arbetssätt och förhållningssätt i skolan. Examensarbete i handikapp och rehabiliteringsvetenskap (15hp). Malmö Universitet: Fakulteten för hälsa och samhälle, 2020. LÄS MER

  2. 12. "Inne blir det mer finmotorik än grovmotorik så är det" : Förskollärares barnsyn till barns motoriska stuímulans i den pedagogiska inomhusmiljön

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Tove Ågren; Sabina Lidman; [2020]
    Nyckelord :Fine motor skill; gross motor skill; pedagogical indoor environment; view of children; Finmotorik; grovmotorik; pedagogisk inomhusmiljö; barnsyn;

    Sammanfattning : ”Inside it will be more fine motor skills  than gross motor skills it´s the way it´s” –Preschool teachers view of children´s motor skills stimulation in the pedagogical indoor environment   Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse för vilken barnsyn förskollärare har när de arbetar med att stimulera barns fin- och grovmotorik i den pedagogiska inomhusmiljön. I bakgrundskapitlet presenteras relevanta begrepp som barns fin- och grovmotorik, fysisk miljö, samt pedagogisk miljö. LÄS MER

  3. 13. Bibliotekariers kompetenser i arbetet med e-böcker : en kvantitativ enkätundersökning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Melanie Larnhill; Jessica Pettersson; [2020]
    Nyckelord :E-böcker; folkbibliotek; bibliotekarier; kompetens; kompetensutveckling; förmedlarroll;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to examine which skills Swedish public librarians consider necessary for their work with e-books regarding the acquisition and handling of e-books, as well as the meeting with the user. This study also examines how the librarian’s role as mediator has changed due to e-books, according to librarians. LÄS MER

  4. 14. Å ena sidan, å andra sidan : Essä om fritidshemmets samverkan med skolan när det gäller att synliggöra elevernas kunskapsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Marie Åkesson; [2018]
    Nyckelord :test situations; wisdom; understanding; beginner; competent; formative assessment; development-pedagogical perspective; peer interaction in practice.; provsituationer; klokhet; förståelse; nybörjare; kompetent; formativ bedömning; utvecklingspedagogiskt perspektiv; samlärande i praktiken;

    Sammanfattning : In my essay, I take as starting point stories where I experience that the school context does not take advantage of the possibilities offered by the youth leisure center in gathering information about the students’ knowledge development. In my text I am going to reflect upon my irritation, how I acted and why I acted in a certain way in different situations with students. LÄS MER

  5. 15. The Ministry of Post-Truth: Using George Orwell’s 1984 to Develop English as a Foreign Language Students’ Critical Thinking Skills

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Alexander Hudberg; [2018]
    Nyckelord :EFL; Critical thinking; George Orwell; 1984; Dystopian Fiction; Post-truth; Alternative Facts; Fake News; Critical literacy pedagogy;

    Sammanfattning : In 2016, “post-truth” was chosen as the word of the year by the Oxford Dictionaries. This is a concept that has come to be associated with a type of political discourse in which objective facts are less important than factual inaccuracies which appeal to emotion to influence people’s attitudes. LÄS MER