Sökning: "Pedagogisk mjukvara"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Pedagogisk mjukvara.

  1. 1. Prestation, intresse, engagemang, uppskattning : Skillnader i upplevelse av en virtuell lärmiljö mellan matematiskt hög- och lågpresterande elever

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Ljunglöv; [2011]
    Nyckelord :Virtual learning environments; Digital learning environments; Digital teaching; Digital learning; Learning technology; Pedagogical software; Digital learning games; Pedagogical games; Pedagogical virtual agents; Pedagogical agents; Virtual agents; Animated agents; Conversational agents; Teachable agents; Conversational pedagogical agents; Pedagogical conversational agents; Conversational social agents; Social conversational agents; Conversational agents; Chatbots; K2D2; High-achieving students; High achievers; Low-achieving students; Low achievers; Mathematical achievments; Technology in school; Virtuella lärmiljöer; Digitala lärmiljöer; Digitala läromedel; Lärteknologi; Pedagogisk mjukvara; Digitala lärospel; Pedagogiska spel; Pedagogiska virtuella agenter; Pedagogiska agenter; Virtuella agenter; Animerade agenter; Konversationsagenter; Lärande agenter; Konverserande pedagogiska agenter; Pedagogiska konversationsagenter; Konverserande sociala agenter; Sociala konversationsagenter; Konversationsagenter; Chatbots; K2D2; Passivitetsmodellen; Högpresterande elever; Lågpresterande elever; Elevers prestation; Matematisk prestation; Teknik i skolan;

    Sammanfattning : Digitala läromedel blir ett vanligare inslag i skolgången då ny teknologi erbjuder tidigare okända pedagogiska möjligheter. Denna uppsats undersöker hur elever som använder ett digitalt läromedel i form av en virtuell lärmiljö för matematiklärande upplever denna lärmiljö. LÄS MER