Sökning: "Pedagogiska Appar"
Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade orden Pedagogiska Appar.
6. Inkludering av flerspråkiga barn i förskolans samlingar : En kvalitativ studie av förskollärares beskrivningar av hur de inkluderar barn
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskningSammanfattning : Syftet med studien är undersöka hur förskollärare beskriver att de skapar förutsättningar för att flerspråkiga barn ska inkluderas i förskolans samlingar. Förskollärare i förskolans utbildning möter dagligen barn och vårdnadshavare med skiftande kulturell bakgrund vilket medför höga krav på förskollärarnas interkulturella pedagogiska kompetens. LÄS MER
7. Surfplattor i förskolan : Förskollärares syn på surfplattor i planerad undervisning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Förskolan och dess verksamhet speglar samhället och dess ständiga utveckling. Digital teknik är en grundläggande del av vårt samhälle och många samhällsviktiga funktioner kräver idag digital kompetens. LÄS MER
8. Pedagogers syn om lärandet genom iPads i förskolan : En studie om användandet av pedagogiska appar samt konsekvenser som uppstår.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Studien handlar om att undersöka pedagogers syn om möjligheter till lärandet som sker genom iPads. Studien handlar också om att undersöka vilka pedagogiska appar som används i förskoleverksamheter, samt vilka hinder som kan bemötas. LÄS MER
9. Designing and using gamification elements to improve students’ user experience in a video-based mobile language learning app
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the rise of the smartphone industry, the domain of mobile-assisted language learning (MALL) has increasingly grown. A large number of language learning applications have been developed aiming to support individuals’ second language acquisition on various levels, e.g. LÄS MER
10. Språkutveckling : språkförskolor med inriktning språkstörning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Barn med språkstörning har många gånger svårt att samspela med sina kamrater på förskolan. Barn hamnar lätt utanför gruppen och blir “osynliga”. Språkförskolorna utgör här en viktig roll genom att stötta dessa barn i likvälundervisning som i sociala sammanhang. LÄS MER