Sökning: "Pedestrian Walking Behavior"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Pedestrian Walking Behavior.
1. Människan först för en hållbar stad : Bryta bilen som norm för att välja gång och cykel
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/SamhällsbyggnadsteknikSammanfattning : Since the 1950s, private car use in Sweden has grown rapidly. The car and a significant aid that became a symbol of freedom and flexibility has today become a necessity that many consider themselves unable to live without. LÄS MER
2. Gångvänliga gator - Fotgängares upplevelse av walkability på centrala gator i Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : In one way or another, everyone is a pedestrian. The planning for walkable cities has received more and more attention over the years. Researchers in the fields of transportation, the health sciences, urban design, and environmental psychology have all contributed to the walkability research by focusing on different aspects of walking. LÄS MER
3. Individuell maskering av ljudlandskap : en observationsstudie om hur hörlursanvändning i relation till fysisk miljö påverkar fotgängares konflikter vid två korsningar i centrala Uppsala
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Perception av omgivningen spelar en signifikant roll för fotgängares beteende i de offentliga rummen, något som användandet av hörlurar kan påverka och resultera i konflikter och trafikolyckor. Få studier är gjorda inom ämnet och dess relevans ökar eftersom fotgängare prioriteras alltmer inom stadsplanering med grund i de hälso- och hållbarhetsfördelar som gång som färdsätt innebär. LÄS MER
4. Pedestrian trajectories on a 90° turn in a corridor: A non-immersive virtual reality study.
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : When an emergency occurs, bottlenecks can emerge at the corners of corridors. Therefore, it is essential to understand how people move through complex geometries during evacuation to improve architectural designs. LÄS MER
5. Analysis of Walking and Route-Choice Behavior of Pedestrians inside Public Transfer Stations : A Study on how pedestrians behave in the approaching vicinity of level-change facilities,and how it affects their walking and route-choice behavior
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Pedestrian walking and choice behavior presented was first studied by Fruin in 1971, and since then a lot of research have been carried out in order to understand how humans move and what does make them make choices and obtain certain patterns. In relation to pedestrians, a significant bottleneck inside public stations evaluated by research are the level-change facilities, as Stair Walks and Escalators. LÄS MER