Sökning: "Peer education"

Visar resultat 21 - 25 av 264 uppsatser innehållade orden Peer education.

  1. 21. Ögonsjuksköterskors erfarenheter av att arbeta på ögonmottagning : en intervjustudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Marie Lindren; Madelene Helg; [2023]
    Nyckelord :Competence; experiences; ophthalmic nurse; task-shifting; teamwork; Erfarenheter; kompetens; teamwork; uppgiftsväxling; ögonsjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med en växande befolkning samt högre livslängd och därmed en ökning av oftalmologiska sjukdomar behöver ögonsjuksköterskor utveckla sin roll inom ögonsjukvården. Ögonsjuksköterskor innehar en specialistutbildning som tillhandahåller kompetens att självständigt bedöma och behandla vårdtagare med ögonsjukdomar. LÄS MER

  2. 22. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lina Knudsen; [2023]
    Nyckelord :classroom discussions; Developmental Language Disorder; group work; Individuals and Societies; International Baccalaureate; linguistic vulnerability; middle school; social studies; verbal interaction;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan.  Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S?   · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions?  Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER

  3. 23. The Impact of Classroom Gender Composition on Mental Health of Adolescents: Evidence from the Czech Republic

    Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Lundström; Hugo Morgado Azevedo; [2023]
    Nyckelord :Education; Gender; Peer effects; Mental health; Fixed effects; Business and Economics;

    Sammanfattning : This essay investigates the impact of classroom gender composition on the mental health of adolescent students. Using data from the Health Behaviours of School-aged Children survey in the Czech Republic, we exploit idiosyncratic classroom variation in the gender composition within the same schools across different grades. LÄS MER

  4. 24. How do students perceive usability and usefulness of the Eclipse Integrated Development Environment? A survey study on students’ perspectives at Lund University.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Måns Jönsson; Max Andersson; [2023]
    Nyckelord :Perception; Usability; Usefulness; The Eclipse IDE; External Factors; TAM; Modes of Interaction; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study examines the factors regarding the perceived usability and usefulness of the Eclipse IDE and how this influences students' perceptions of the Eclipse IDE in the context of education. The theoretical framework of the study is the Technology Acceptance Model (TAM). LÄS MER

  5. 25. How different forms of formative assessment can be integrated in physics lab activities.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktik

    Författare :Nellie Kjäll; Gustav Linnarsson; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; ISLE; Lab activity; Physics; Heavily guided; minimally guided; Formativ bedömning; Laboration; Fysik;

    Sammanfattning : Experiments are an important part of physics and it naturally follows that lab activities is important in physics education. While there are a great number of methods for lab activities that all have varying effects, this study seeks to answer how they interact with one of the most important tools in education, formative assessment. LÄS MER