Sökning: "Peer-learning"
Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade ordet Peer-learning.
11. Samspel i matematikundervisningen : Ett lärarperspektiv på elevers samspel för lärande i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Studiens syfte var att utforska elevers möjlighet till samspel i matematikundervisningen, ur ett lärarperspektiv. Tidigare forskning i studien visar att samspel är bra för elevers studieresultat inom matematik,samt vilka kritiska faktorer som kan uppstå vid arbete i par och grupp. LÄS MER
12. Kollegialt lärande på en gymnasieskola i kursen Ma 2b : Vilka kunskaper utvecklar de deltagande lärarna?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : The aim of the study was to examine what peer learning in Mathematic could mean to three teachers in Upper Secondary School. The peer learning in this study was a mix of lesson and learning study. Lesson and learning study are systematic methods to develop the education through research lessons. LÄS MER
13. Digitala verktygs utbredning i modern musikundervisning
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska hur musikämnet, musiklärarens roll och lärandet i musik utvecklats i förhållande till de digitala verktyg som används i musikundervisningen. Tidigare forskning visar på att mycket skett inom skolans digitalisering de senaste 15 åren, både på en övergripande organisatorisk nivå och i de enskilda lärarnas undervisningsvardag. LÄS MER
14. Bedömning av engelska i ljuset av Betygsutredningens förslag : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : The Swedish school system has undergone some major transformations during the last thirty years. Another alteration is currently in the making, suggested by Betygsutredningen 2018, on behalf of the Swedish government, with some of the changes due to come into practice at the start of the 2022 autumn term. LÄS MER
15. Den kvalitativa diskursen? : En essä om makt, New Public Management och frågan om kvalitet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this text is to critically analyse which discursive power dynamics have been o fimportance in the evolution of the modern preschool. What are the underlying motives that led to the systematisation that has become so prevalent in our profession, and what changes has this led to in the preschool organization over time? From the 1990’s there has been a shift in the discourse concerning general welfare in Sweden, of which preschools are a part. LÄS MER