Sökning: "Per-Arne Man"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Per-Arne Man.

  1. 1. Rörelsens plats, i skuggan av texten. - En undersökning om hur en kan skapa större utrymme för fysiskt utforskande i en repetitionsprocess

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Aviva Wrede; [2023-07-03]
    Nyckelord :Skådespeleri; rörelsearbete; fysisk teater; skådespelarmetod; skådespelarteknik; dramatik; teatertraditioner; movement; fysisk gestaltning; teater; podcast; kroppslig gestaltning; physical theatre; avantgardism; experimentell teater; teatermodernismen; repetitioner; rehearsal;

    Sammanfattning : Hur kan man skapa ett större utrymme för fysiskt undersökande under en repetitionsprocess på teatern? Utifrån egna erfarenheter som skådespelare har jag lagt märke till att fysiskt undersökande och dess potential generellt sett ej tas tillvara under repetitionprocesser. Väldigt ofta står texten i fokus och rörelsen blir sekundär. LÄS MER

  2. 2. FASTIGHETSMÄKLARENS PERSONLIGA VARUMÄRKE – JAG AB

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Wassberg; Evelina Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Personligt varumärke; Varumärken; Fastighetsmäklare; Förtroende och Personliga egenskaper;

    Sammanfattning : Titel: Fastighetsmäklarens personliga varumärke – JAG AB Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anna Wassberg & Evelina Eriksson Handledare: Per-Arne Wikström   Syfte: Då en fastighetsmäklares framgång till största del består i hur väl denne sköter sina kundkontakter är det viktigt att det budskapet som sänds ut stämmer överens med kundens faktiska upplevelse. Eftersom det är fastighetsmäklaren som i första hand kommer i kontakt med kunden och inte företaget, är det fastighetsmäklarens personliga varumärke som har störst betydelse för om det blir en affär eller inte. LÄS MER

  3. 3. Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? : anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hanna Öberg; Maria Johansson; [2011]
    Nyckelord :Feedback; communication; change; corporate culture and employee development.; Feedback; kommunikation; förändring; företagskultur samt medarbetarutveckling.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? – Anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Maria Johansson & Hanna Öberg   Handledare: Per-Arne Wikström   Datum: 2011 – Maj   Syfte: Projektet ”Kompetensutveckling för varslade i Gävleborg” är ingången till denna uppsats. LÄS MER

  4. 4. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sölve Wängman; Milan Mihaljica; [2010]
    Nyckelord :relationer; lönsamhet; kunddialog; kundnöjdhet; win-win; Facility Management; Green Building; word-of-mouth;

    Sammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER