Sökning: "Perceived Value"

Visar resultat 1 - 5 av 1550 uppsatser innehållade orden Perceived Value.

  1. 1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Henrietta Lundkvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :Digital konvergens; streaming; algoritmer; ljudböcker; plattformar; uses gratifications; affordances;

    Sammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER

  2. 2. “MAN DRUNKNAR I INFORMATION FAKTISKT, DET ÄR ETT JÄTTEPROBLEM”. En kvalitativ intervjustudie av hur forskare söker information i sitt forskningsarbete.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Tullgren; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : To search for information today is, by many, seen as an easy and uncomplicated task. All you need is a digital device and the knowledge of the world is there for you to find and use. LÄS MER

  3. 3. Skriv så du blir mätt : skrivundervisning i mätningarnas tid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Joel Angmyr; Cecilia Holmberg; [2024]
    Nyckelord :Critical literacy; gymnasiet; mångkulturella klassrum; skrivundervisning; standardiserade prov; teaching to the test;

    Sammanfattning : This literature review asks the following:  How is writing instruction realized in L1-classrooms (in the Swedish upper secondary school or its equivalent globally), considering standardized testing as a background factor? Standardized testing has become established in Sweden as one way to audit the school system and evaluate knowledge levels for the sake of guaranteeing an equitable education. However, standardized testing may influence the way in which classroom instruction is realized by teachers, as observed by Popham (2001). LÄS MER

  4. 4. Allsidig eller ställningstagande? : En kvalitativ textanalys av läromedlensbeskrivningar av riksdagspartierna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Simon Lövqvist Enbratt; [2024]
    Nyckelord :politiska partier; läromedel; läromedelsanalys; värdegrund; samhällskunskap; ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how learning materials tied to the social studies subject (“samhällskunskap”) portray Sweden's parliamentary parties. The purpose of the examination is to identify key differences and similarities between the way the parties are portrayed, aswell as to identify whether the same political party is portrayed differently in different learning materials. LÄS MER

  5. 5. Attraktionens påverkan i rekryteringsprocessen : en kvantitativ studie om kognitiva fördomar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Sara Bujila; Sophia Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Cognitive biases; halo effect; attraction; first impression; recruitment; job suitability; Kognitiva fördomar; haloeffekten; attraktion; första intrycket; rekrytering; job suitability;

    Sammanfattning : The study was based on cognitive biases with the aim of investigating the extent to which the individual's physical appearance affects the hiring process, and whether individuals who are perceived as more attractive are ascribed more positive characteristics. The study was conducted with a quantitative method, where the data collection was done via an online survey with 62 respondents, the majority of whom had previous experience of decision- making in a recruitment context. LÄS MER