Sökning: "Performa"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Performa.

  1. 1. ”WHY 1984 WON’T BE LIKE 1984” - En kvalitativ innehållsanalys av Apples reklamfilmer över tid

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lina Wiessner; [2021-03-17]
    Nyckelord :Konvergens; Utopi; Reklam; Apple; MCDA; Semiotik; 1984; Performa; Family Man;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är undersöka Apples reklamfilmer över tid. Studien kommer utgå ifrån teorier som konvergens, utopi och reklam. Teori: Konvergens, Utopi och ReklamMetod: Multimodal kritisk diskursanalys i kombination med semiotik analysMaterial: Studien utgår ifrån 3 av Apples reklamfilmer. LÄS MER

  2. 2. LEARNING SCENE SPECIFIC RECONSTRUCTION OF MONTE CARLO PATH TRACED IMAGE SEQUENCES WITHOUT ADDITIONAL CLEAN DATA

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :David Björkstrand; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : When using deep learning models for reconstruction of one path per pixel Monte Carlo path traced image sequences, reconstruction of unseen features can be a concern. Th‘is can be solved by training the model on the same scene it is supposed to reconstruct images from. LÄS MER

  3. 3. Demand Response In The Engineering Industry

    Master-uppsats, KTH/Elkraftteknik

    Författare :Johan Norberg; [2017]
    Nyckelord :Demand Response; openADR; Mixed Integer Linear Programming; Discrete Event Modelling; Volvo Group Truck Powertrain Operations Production in Koping; Engineering Industry; efterfrågeflexibiltet; openADR; linjärprogrammering; diskret modellering; Volvo Group Truck Powertrain Operations Production in Köping; verkstadsindustrin;

    Sammanfattning : The power utilities in Sweden are planning to replace the major part of thenuclear power plants with renewable energy resource by the year 2030. Some ofthe renewable energy resources are intermittent, which may endanger the powersystem stability. LÄS MER

  4. 4. Comparison of user accuracy and speed when performing 3D game target practice using a computer monitor and virtual reality headset

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Jonas Axelsson; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Digital Games; Human Computer Interaction; Performance; Virtuell verklighet; Digitala spel; Människa-datorinteraktion; Prestanda;

    Sammanfattning : Consumer grade Virtual Reality (VR)-headsets are on the rise, and with them comes an increasing number of digital games which support VR. How players perceive the gameplay and how well they perform at the games tasks can be key factors to designing new games. LÄS MER

  5. 5. Sending Location-Based KeysUsing Visible Light Communication

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Estuardo Rene Garcia Velasquez; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis we present a Security Application based on Visible Light Communication(VLC). As VLC continues to develop, the need to protect valuable informationtransmitted using this type of communication is also growing. LÄS MER