Sökning: "Performing Arts"

Visar resultat 1 - 5 av 601 uppsatser innehållade orden Performing Arts.

  1. 1. PRECARIZATION IN THE NAME OF FREEDOM - An ethnographic study of the working and living conditions of early non-institutional performing arts groups in Gothenburg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Liliana Farcas; [2021-10-21]
    Nyckelord :governmental precarization; freedom; non-institutional performing arts groups; public funding system; cultural policy; interdependency; power;

    Sammanfattning : In Swedish theatre history, the period 1965–2000 is seen as a time of emergency andestablishment of the non-institutional performing arts field and is referred to as the “expansion period”. The performing arts’ field expanded due to the non-institutional performing arts groups, known as the “free groups”, which started to perform in new places, to experiment artistically, to meet new audiences and to raise social questions. LÄS MER

  2. 2. "...hela Sverige håller på att lära sig skånska!" : En stilistisk analys av Malmös rap- och roastbattlescener

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för musikvetenskap

    Författare :Elias Åhlander; [2021]
    Nyckelord :Rap battles; Roast battles; Performance analysis; Musicking; Malmö; Comedy.; Cultural Sciences; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This essay is based on an observation, made by the author, that the scenes in Malmö for rap battles and roast battles have actors in common. To identify and discuss why that is, the essay will conduct an aesthetic analysis and compare common tools used by rappers and comedians in the respective scenes. LÄS MER

  3. 3. Är det ens ensemble? En kvantitativ och kvalitativ studie om ensembleundervisning på distans ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Otto Johansson; [2021]
    Nyckelord :Distansundervisning; Elevperspektiv; Gymnasium; Motivation; Musikundervisning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Distance education; Music education; Remote learning; Student perspective; Educational science; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : During the Covid-19 pandemic, all Swedish high schools had to shift their education to distance learning, which led to new challenges for both teachers and students. The aim of this study is to increase the knowledge about students’ perspective of distance ensemble education. LÄS MER

  4. 4. Baskunskaper i sångteknik: Fyra sångpedagoger formulerar sina tankar kring basars sångtekniska utmaningar inom västerländsk konstmusik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Simon Bergström; [2021]
    Nyckelord :Bas röst ; Konstmusik; Sångmetodik; Sångrösten; Sångteknik; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Bass Voice; Art Music; Voice Methodology; the Singing Voice; Voice Technique; Educational Science; Music Education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Studien undersöker vad fyra informanter, som är sångare och sångpedagoger, menar är typiska sångtekniska utmaningar för en bassångare inom den västerländska konstmusiktraditionen, vilka bakomliggande faktorer till dessa sångtekniska utmaningar de menar är vanliga och hur de i arbetet med sina elever tar sig an dessa utmaningar, ofta utifrån personliga erfarenheter på området. Det teoretiska underlaget till studien består av litteratur inom röstfysiologi och akustik, sångteknik och prestationspsykologi. LÄS MER

  5. 5. Demokrati - spelar roll? En studie om demokratiskt värdegrundsarbete i musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Hanna Sundén; [2021]
    Nyckelord :Demokrati; Demokratisk värdegrund; Inkludering; Musikundervisning; Samsyn; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Democracy; Democratic values; Inclusion; Music Education; Consensus; Educational Science; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to explore how music teachers in Sweden work with democratic values. The data for this study was generated through a survey and four interviews. The survey was targeted at students and music teachers from high school, grades 7-9, to upper secondary school. LÄS MER