Sökning: "Perlin"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet Perlin.

  1. 16. Procedurell generering av volymetrisk terräng på olika beräkningsenheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Mathiason; [2016]
    Nyckelord :Terränggenerering; GPGPU; Volymetrisk terräng; Marching Cubes; Perlin Noise;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker om de existerande algoritmerna Marching cubes och Perlin noise kan användas för att procedurellt generera terräng. Implementationen av dessa algoritmer genererar en terräng som representeras som en tredimensionell volym, för att lösa problem som kan uppkomma när terrängen representeras av ett tvådimensionellt höjdfält. LÄS MER

  2. 17. Procedurell generering av terräng Perlin noise eller Diamond-Square : med fokus på exekveringstid och framkomlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Lautakoski; [2016]
    Nyckelord :Perlin noise; Diamond-Square; procedural generation; terrain; exploration; Perlin noise; Diamond-Square; procedurell generering; terräng; framkomlighet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Half Acute : Spelprojekt till Swedish Game Awards

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Mikael Nilsson; Patrik Magnusson; [2016]
    Nyckelord :game; 3d; unity; terrain generation; perlin noise; swedish game awards; sga; spel; 3d; unity; terränggenerering; perlin noise; swedish game awards; sga;

    Sammanfattning : I denna rapport kommer vi att beskriva vår process för att utveckla ett spelprojekt som vårt examensarbete genom att vara med och tävla i Sveriges största spelutvecklartävling för studenter, Swedish Game Awards. Spelet handlar om personen Kurt, som har bestämt sig för att ge sig ut för att rädda efter sin kidnappade hund. LÄS MER

  4. 19. Sampling and predicting geographic areas using participatory sensing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Wei Wang; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Participatory sensing is the concept that people contribute information they retrieved independently from the environment using sensors to build a whole body of knowledge. With the popularity of mobile devices, such as smart phones, which have multiple sensors and wireless interfaces, "participatory sensing" has become feasible in a large-scale. LÄS MER

  5. 20. Interactive Methods for Procedural Texture Generation with Noise

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Boris Kachscovsky; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Many computer graphics applications have used procedural noise since the 1980s, but there are still very few tools which allow non programming-oriented users to make procedural textures. This paper attempts to provide a framework for building and creating procedural noise based textures, in a way that can be easily abstracted and understood by those users. LÄS MER