Sökning: "Perlin"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet Perlin.
16. Procedurell generering av volymetrisk terräng på olika beräkningsenheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete undersöker om de existerande algoritmerna Marching cubes och Perlin noise kan användas för att procedurellt generera terräng. Implementationen av dessa algoritmer genererar en terräng som representeras som en tredimensionell volym, för att lösa problem som kan uppkomma när terrängen representeras av ett tvådimensionellt höjdfält. LÄS MER
17. Procedurell generering av terräng Perlin noise eller Diamond-Square : med fokus på exekveringstid och framkomlighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : .... LÄS MER
18. Half Acute : Spelprojekt till Swedish Game Awards
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : I denna rapport kommer vi att beskriva vår process för att utveckla ett spelprojekt som vårt examensarbete genom att vara med och tävla i Sveriges största spelutvecklartävling för studenter, Swedish Game Awards. Spelet handlar om personen Kurt, som har bestämt sig för att ge sig ut för att rädda efter sin kidnappade hund. LÄS MER
19. Sampling and predicting geographic areas using participatory sensing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Participatory sensing is the concept that people contribute information they retrieved independently from the environment using sensors to build a whole body of knowledge. With the popularity of mobile devices, such as smart phones, which have multiple sensors and wireless interfaces, "participatory sensing" has become feasible in a large-scale. LÄS MER
20. Interactive Methods for Procedural Texture Generation with Noise
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Many computer graphics applications have used procedural noise since the 1980s, but there are still very few tools which allow non programming-oriented users to make procedural textures. This paper attempts to provide a framework for building and creating procedural noise based textures, in a way that can be easily abstracted and understood by those users. LÄS MER