Sökning: "Person-Organization fit"
Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden Person-Organization fit.
6. Ready for the future? The impact of Gen Z work values on the Swedish financial industry
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This thesis investigates how the work values of Swedish Gen Z business students align with the perceived values of the Swedish financial industry. Using a qualitative research method, interviews were conducted with ten business students and eight companies active in the financial industry. LÄS MER
7. Should I stay or should I go? : A quantitativestudy of the staff well-being and turnover problem within the audit industry.
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to explain how individual and strategic firm-level factors, through well-being as a mediating factor, make audit employees more prone to stay within the profession as well as to provide a more holistic picture of why they stay. Methodology: The study is built upon a positivistic standpoint with a deductive approach using a quantitative method where a survey was sent out to Swedish audit employees with at least three years of experience within the profession. LÄS MER
8. Non-core business talent attraction
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research Question and Purpose: The research question will investigate what talent attraction looks like in non-core businesses sharing the name of the core business. The purpose of this thesis is to explore talent attraction in the context of non-core businesses sharing the name of the core business. LÄS MER
9. Hur kan hög personalomsättning i mäklaryrket motverkas? : En studie kring samspelet mellan medarbetare, jobb och organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur kan hög personalomsättning i mäklaryrket motverkas? - En studie kring samspelet mellan medarbetare, jobb och organisation. Nivå: Examensarbete på Grundnivå i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
10. CSR som en del av employer branding : En studie kring framtidens arbetskraft och deras värderingar gällande hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : SYFTE: För att bidra med vidare förståelse kring vad som attraherar framtida arbetskraft på en konkurrensutsatt arbetsmarknad är syftet med uppsatsen att utreda hur Corporate social responsibility påverkar arbetsgivarvarumärket och således attraktionskraften hos företag. TEORI: Corporate social responsibility (CSR) har tidigare visat sig vara en starkt bidragande faktor till attraktivitet hos företag. LÄS MER