Sökning: "Personal advisor"
Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden Personal advisor.
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
3. The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship; A study seeking to elucidate the perceptions and value systems that underlie entrepreneurial activity among women in Sweden Seminar date: January 10th, 2024 Course: FEKH99, Bachelor Degree Project in Entrepreneurship and Innovation Management, Business administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points Authors: Stella Berlin, Emma Lisnell Advisor: Ziad El-Awad Keywords: Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy Research question: How do the inherent value systems surrounding women in Sweden influence their intentions, decisions, and actions in the pursuit of entrepreneurship? Purpose: Extend existing research to provide a nuanced exploration of the value systems influencing Swedish women's perceptions, intentions, and engagement in entrepreneurship. Methodology: A qualitative multiple case study with a comparative element. LÄS MER
4. Om jag hjälper andra, kan jag hjälpa mig själv? : En kvalitativ studie om finansiella rådgivares privata investeringsbeslut och sparande under 2022
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: År 2022 kantades av Rysslands invasion av Ukraina, börsnedgång, stigande inflation och styrräntor. Det bidrog till att allt fler sökte hjälp av finansiella rådgivare för att utifrån livssituationen få hjälp med att nå sina sparmål och maximera sin avkastning. LÄS MER
5. Att rigga för framgång - En kvalitativ studie om hur HR-personal arbetar strategiskt för att påverka organisationskulturen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Setting up for success - A qualitative study of how HR personnel work strategically to influence the organizational culture Seminar date: June 2nd, 2023 Course: FEKH49, Bachelor’s degree thesis in Management and Organisation, 15 credits Authors: Amanda Bredén och Ebba Lundström Advisor: Nadja Sörgärde Keywords: HR, SHRM, organizational culture, strategic sensemaking, preparing the conversation Research question: How can HR personnel work strategically to influence the organizational culture? Purpose: The purpose of the study is to nuance the discussion about the strategic work of HR personnel, and exemplify concrete activities of this strategic work from a context of organizational culture. Methodology: To achieve the purpose, a qualitative study consisting of eight semi-structured interviews have been conducted. LÄS MER