Sökning: "Personal branding"
Visar resultat 6 - 10 av 386 uppsatser innehållade orden Personal branding.
6. Attrahera och behålla personal, hur gör vi nu? : En kvalitativ studie om dagens rörliga arbetsmarknad.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker vad arbetsgivare fokuserar på i arbetet med att attrahera och behålla personal, samt vilka utmaningar som finns. Detta besvaras med hjälp av två frågeställningar: ”vilka metoder används i organisationer för att attrahera och behålla personal på dagens arbetsmarknad?” och ”vad för uppfattningar och utmaningar finns i arbetet med att attrahera och behålla personal?”. LÄS MER
7. Employer Branding incongruence : A qualitative study of the relationship between identity formation and employer branding among Gen Z in Sweden
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Background: Employees are the basis upon which a successful firm is built. Today, it is a talents market, and companies must prioritize their employer branding strategies and improve their employee value proposition to attract and retain the best talent. LÄS MER
8. Exploring the Power of Narratives: Shaping Sustainable Consumption of Plant-Based Food
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background: The current unsustainable situation of the seafood industry requires innovative solutions and there is an opportunity for companies to provide consumers with plant-based options which would enable them to eat seafood without harming the oceans. However, there are still several barriers keeping consumers from choosing plant-based products, such as limited knowledge, social norms, and cultural settings. LÄS MER
9. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER
10. Faktorer för att attrahera och behålla personal : En litteraturstudie om employer branding
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att sammanställa och analysera aktuell forskning om faktorer inom employer branding och deras inverkan på anställdas attraktion och behållning i organisationer. Det teoretiska ramverket har fokus på begreppet employer branding, dess uppkomst och betydelse. LÄS MER