Sökning: "Personal branding"

Visar resultat 6 - 10 av 386 uppsatser innehållade orden Personal branding.

  1. 6. Attrahera och behålla personal, hur gör vi nu? : En kvalitativ studie om dagens rörliga arbetsmarknad.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Louise Assarsson; Pernilla Wisth; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; attrahera personal; behålla personal; organisationer; strukturering; arbetsmarknaden; arbetsgivare; arbetstagare.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker vad arbetsgivare fokuserar på i arbetet med att attrahera och behålla personal, samt vilka utmaningar som finns. Detta besvaras med hjälp av två frågeställningar: ”vilka metoder används i organisationer för att attrahera och behålla personal på dagens arbetsmarknad?” och ”vad för uppfattningar och utmaningar finns i arbetet med att attrahera och behålla personal?”. LÄS MER

  2. 7. Employer Branding incongruence : A qualitative study of the relationship between identity formation and employer branding among Gen Z in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Emma Steén; Ebba Blomberg; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Identity formation; Work-life Balance; Fresh-start mindset; mobile technology; Generation Z;

    Sammanfattning : Background:  Employees are the basis upon which a successful firm is built. Today, it is a talents market, and companies must prioritize their employer branding strategies and improve their employee value proposition to attract and retain the best talent. LÄS MER

  3. 8. Exploring the Power of Narratives: Shaping Sustainable Consumption of Plant-Based Food

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alice Emanuelsson; Lisa Gustafsson; Märta Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Sustainable food consumption; Cultural branding; Plant-based foods; Seafood industry; Narratives;

    Sammanfattning : Background: The current unsustainable situation of the seafood industry requires innovative solutions and there is an opportunity for companies to provide consumers with plant-based options which would enable them to eat seafood without harming the oceans. However, there are still several barriers keeping consumers from choosing plant-based products, such as limited knowledge, social norms, and cultural settings. LÄS MER

  4. 9. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexandra Sörensen; Lovisa Edwall; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Attractive work; Attract and retain; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivational factors; Job embeddedness; Flexibility; Development; Leadership; Employer branding; Attraktivt arbete; Attrahera och behålla; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivationsfaktorer; Arbetstillfredsställelse; Flexibilitet; Utveckling; Ledarskap;

    Sammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER

  5. 10. Faktorer för att attrahera och behålla personal : En litteraturstudie om employer branding

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elina Petersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att sammanställa och analysera aktuell forskning om faktorer inom employer branding och deras inverkan på anställdas attraktion och behållning i organisationer. Det teoretiska ramverket har fokus på begreppet employer branding, dess uppkomst och betydelse. LÄS MER