Sökning: "Personalens betydelse tjänsteföretag"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Personalens betydelse tjänsteföretag.

  1. 1. Motivationfaktorer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Simon Häggbring; Martin Josefsson; [2014]
    Nyckelord :företagsekonomi; motivationsfaktorer; revision;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom tjänsteföretag, som omfattas bland annat av revisionsbolag, ansvarar de anställda för merparten av företagets inkomster. Det blir därför väsentligt för företagsledningen att se till att medarbetarnas motivation är god och utvecklas i en positiv riktning för att deras arbetsprestationer ska tillfredsställa organisationens mål. LÄS MER

  2. 2. Intern marknadsföring ur fastighetsmäklarföretagets perspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Pettersson; Malin Blomstedt; [2012]
    Nyckelord :Tjänstemarknadsföring; intern marknadsföring; kundtillfredställelse;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar beskriva och förklara nyttan av att arbeta med intern marknadsföring för fastighetsmäklarfirmor. Personalens kunnande, tjänstvillighet och kundorientering är av stor betydelse för hur konsumenterna uppfattar ett tjänsteföretag och dess tjänster. LÄS MER

  3. 3. Hur värderas humankapitalet av externa bedömare?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Blomqvist; Andreas Björklund; [2007-06-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Sverige har utvecklats via ett industrisamhälle till att mer och mer bli ett tjänstesamhälle. Denna utveckling av tjänsteindustrin har lett till att personalens kompetens värdesätts allt högre.1 En typ av tjänsteföretag är kunskapsföretag. LÄS MER

  4. 4. Portabel självscanning : En studie av dagligvarukunders uppfattning om den teknologibaserade självbetjäningstjänsten

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Christian Pettersen; Michaela Bergström; [2006]
    Nyckelord :portabel självscanning; teknologibaserade självbetjäningstjänster Self-service technologies ; teknikmognad;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin haft stor påverkan på affärsprocesser. I spåren av Internets frammarsch har många företag införlivat olika teknologiska verktyg i sina verksamheter. LÄS MER

  5. 5. Introduktion av personal i tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Robertsson; Kristofer Svartling; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Processer; effektivitet; introduktion; tjänsteföretag; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det skapas betydligt fler arbetstillfällen inom tjänstesektorn än industrisektorn. Traditionellt har de knappa resurserna inom produktionsindustrin utgjorts av kapital samtidigt som det ej varit något större problem att hitta kompetens och personal. LÄS MER