Sökning: "Personalens upplevelser och Väntetid"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Personalens upplevelser och Väntetid.

  1. 1. Bemötandet och vårdmiljöns betydelse för patientens välbefinnande i den preoperativa fasen : patienters upplevelser

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Linda Persson; [2016]
    Nyckelord :preoperativ; bemötande; vårdmiljö; trygghet; oro; väntan;

    Sammanfattning : Att arbeta som anestesisjuksköterska innebär ett flertal möten med patienter under varje arbetspass. Ibland medför mötet med patienten en större utmaning då många patienter är oroliga inför sitt ingrepp. Anestesisjuksköterskan måste kunna anpassa sitt arbetssätt efter situationen och kunna bemöta patientens oro på ett bra sätt. LÄS MER

  2. 2. Patienters upplevelser av att vårdas på en akutmottagning : -en litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Therese Brisenheim; Ylva Hagsköld; [2015]
    Nyckelord :Emergency department; nursing environment; patients´ experiences; treatment; waiting time.; Akutmottagning; bemötande; patientens upplevelse; vårdmiljö; väntetid.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vårdpersonalen på en akutmottagning har stora krav på sig, ansvar för många patienter och måste fatta många egna beslut, ibland med mycket kort betänketid. Vårdpersonalen möter många olika patienter med olika problem och personligheter, och måste bemöta varje patient så att denne känner sig bekräftad och sedd. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelse om den förbokade återbesökstiden, väntetiden och personalens bemötande. Vårdpersonals upplevelse efter införandet enligt Lean-modellen på en Ortopedmottagning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap; Medicinska fakulteten

    Författare :Maria König; Heidi Rönnqvist; [2010]
    Nyckelord :Lean- model; Staff experience; Patient experience and Waiting time.; lean-modellen; Patienters upplevelser; Personalens upplevelser och Väntetid;

    Sammanfattning : Syfte: Utvärdering av hur patienter upplever den förbokade återbesökstiden, väntetiden samt personalens bemötande vid återbesöket. Syftet är även att undersöka hur personal på ortopedens nyinrättade ”snabbmottagningen” vid AS upplever stress, patientflöde samt telefonförfrågningarna, efter införandet enligt Lean-modellen Metod: Deskriptiv kvantitativ enkätstudie. LÄS MER