Sökning: "Personalised marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Personalised marketing.
1. Influencer marketing: An exploratory study to identify consumer behaviour online
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this study is to understand what impact social media influencers have on consumers' online behaviour. We further aim to understand the interrelationship between social media influencers and online impulse buying behaviour. LÄS MER
2. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER
3. Cookies på gott eller ont : En studie om hur tonåringar upplever att deras köpbeteende påverkas av digital one-to-one marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I och med teknologins framfart har digital marknadsföring blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Med denna digitala utveckling ökar också möjligheterna för marknadsföringen. Något som för 25 år sedan bara var en dröm är idag en mycket aktuell verklighet -nämligen digital one-to-one marknadsföring. LÄS MER
4. Predicting Marketing Churn Using Machine Learning Models
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : For any organisation that engages in marketing actions there is a need to understand how people react to communication messages that are sent. Since the introduction of General Data Protection Regulation, the requirements for personal data usage have increased and people are able to effect the way their personal information is used by companies. LÄS MER
5. Privacy online: Exploring consumers’ evaluation of privacy issues in relation to personalised advertisement when buying online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background The development of the Internet has changed the direction of advertising. Personalised advertising has emerged as the most effective and most profitable form of advertisement. LÄS MER