Sökning: "Personalization"
Visar resultat 11 - 15 av 311 uppsatser innehållade ordet Personalization.
11. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER
12. Designing Diverse Features to Reduce the Filter Bubble Effect on Social Media
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The filter bubble effect has been an active area of research that has been explored in various contexts within social media. Research on recommender system designs within filter bubbles has received a lot of attention, mainly due to its impact on the phenomena. LÄS MER
13. Personalisering med virkning : Emotionellt hållbara produkter genom prosumtion ochanvändarcentrerade metoder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studien undersöker hur man med virkningen kan göra det möjligt för användaren att agera somprosument, samtidigt som de kan personalisera en produkt som bidrar till emotionell hållbarhet.Anledningen var för att öka det emotionella värdet i produkten vilket leder till en längre livscykel. LÄS MER
14. Den slopade ungdomsreduktionen : En studie om nyckelinformanters reflektioner om slopandets konsekvenser för framtida brottslighet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Studien avser undersöka slopandet av ungdomsreduktionen mellan 18 och 21 år (med ett straffvärde på minst ett års fängelse) och vilka effekter lagändringen kan komma att få för framtida brottslighet. Vidare ämnar aktuell studie att ta reda på vilka attityder till lagändringen som finns hos aktörer som arbetar med ungdomar, kriminalitet och hjärnans utveckling. LÄS MER
15. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER