Sökning: "Personalized Advertisements"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Personalized Advertisements.

  1. 1. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  2. 2. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  3. 3. What Happens When the Cookies Crumble? : A mixed-method approach to investigate Internet users’ perceptions towards the Cookieless Future

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Anikó Ács; Jelia Agiden; [2023]
    Nyckelord :Third-party Cookies; Consumer Perspective; User Intention; Perception;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate and understand the consumer perspective and intentions toward the prospect of a future without third-party cookies.Design/Methodology/Approach: This thesis utilized a combination of exploratory and confirmatory research design. A mixed-method approach was used for the data collection. LÄS MER

  4. 4. Are you the culprit or the victim in today’s digital society? The use of digital innovations in the Swedish fast fashion industry and its significance for consumer behavior

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Josefine Jogdal; Irma Weberg Ekelund; [2022-08-05]
    Nyckelord :Digital innovation; digital transformation; persuasive technology; cognitive science; consumer behavior;

    Sammanfattning : The fashion industry has grasped a wide range of digital innovations, and the past decade has shown an increased junction between advanced digital innovation and consumption. Therefore, the mechanism of consumption is recognizing important transformation, following a redefinition of various areas from advertisements and markets to consumers and the concept of utility and value. LÄS MER

  5. 5. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Ekaterina Denisenko; Maedn Teklay Zeray; [2022]
    Nyckelord :Online personalized advertisements; Attitude; Privacy concerns; Perceived Benefits; Perceived Risks; Consumer Perspective; Online Personanpassad Annonsering; Attityder; Integritetsintrång; Upplevda Fördelar; Upplevda Risker; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions:  Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements?   Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER