Sökning: "Personanpassad data"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Personanpassad data.

  1. 1. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Ekaterina Denisenko; Maedn Teklay Zeray; [2022]
    Nyckelord :Online personalized advertisements; Attitude; Privacy concerns; Perceived Benefits; Perceived Risks; Consumer Perspective; Online Personanpassad Annonsering; Attityder; Integritetsintrång; Upplevda Fördelar; Upplevda Risker; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions:  Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements?   Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar och möjligheter med digital transformation : En fallstudie om hur en detaljhandelsorganisation kan arbeta med marknadsföring i digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Felicia Andersson; Olle Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital technologies; Organizational transformation; Digital opportunities and challenges; Digital marketing; Retail business; Digital transformation; Digitala teknologier; Organisatorisk transformation; Digitala möjligheter och utmaningar; Digital marknadsföring; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Digital transformation har lett till ökad användning av digitala teknologier, detta skapar förändringar i samhället som kan leda till att företag måste ta fram nya strategier för att vara fortsatt konkurrenskraftiga. Med en kvalitativ ansats i form av en fallstudie undersöker denna studie hur ett företag inom detaljhandeln kan hantera och struktureras efter digital transformation inom marknadsföring samt vilka möjligheter och utmaningar detta medfört gällande marknadsföring i digitala kanaler. LÄS MER

  3. 3. Reducing aviation carbon emissions

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Gustavsson; Kristina Andersson; [2020]
    Nyckelord :Akademiskt flygande; koldioxidutsläpp; hållbarhet; visualisering; FlightViz;

    Sammanfattning : För att nå internationella klimatmål bör de globala koldioxidutsläppen halveras till och med år 2030. I flygintensiva organisationer, där flygresor utgör en betydande del av organisationens totala, årliga koldioxidutsläpp finns det således ofta en strävan att minska på anställdas flygresande. LÄS MER

  4. 4. Min data, min reklam : En kvantitativ studie ompersonsanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Dahlback; [2020]
    Nyckelord :Positionsbaserad marknadsföring; marknadsföring; personapassad marknadsföring; transparens; integritet;

    Sammanfattning : Marknadsföring är något som ständigt förändras. I takt med att ny teknik uppfinns så uppstårnya annonseringsmöjligheter. Detta kan leda till en mer personanpassad marknadsföring. Omdetta går för långt med för mycket personlig dataanvändning kan det dock leda till attkonsumenten får en negativ bild av marknadsföringen. LÄS MER

  5. 5. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Jaremo; Marco Villaggi; [2020]
    Nyckelord :Internet; Bid data; Integrity; CRM; Cookies; Personalized advertisement; Internet; Big data; Integritet; CRM; Cookies; Personifierad reklam;

    Sammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER