Sökning: "Personlig integritet"

Visar resultat 16 - 20 av 441 uppsatser innehållade orden Personlig integritet.

  1. 16. Genomsökning på distans : - det moderna straffprocessuella tvångsmedlet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Julia Halvordsson; Madeleine Olsson; Malin Tönsberg; [2023]
    Nyckelord :personlig integritet; genomsökning på distans;

    Sammanfattning : Den 1 juni 2022 infördes en ny lag i Rättegångsbalken vilket öppnade upp nya möjligheter för brottsbekämpande myndigheter att kunna genomsöka information som inte är lagrad internt på en kommunikationsutrustning. Denna lag fick namnet genomsökning på distans. LÄS MER

  2. 17. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  3. 18. Individanpassad marknadsföring och den personliga integriteten : En komparativ studie kring påverkan av individanpassad marknadsföring sett ur generation X och generation Z:s perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Larsson; Felicia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; generation X; generation Z; cookies; avlyssning;

    Sammanfattning : Genom dagens digitalisering har den traditionella marknadsföringen utvecklats till en mer individanpassad marknadsföring, där företag i större utsträckning riktar sig till konsumenter på individnivå. Detta för att kunna nå konsumenten på ett personligt plan och därmed skapa annonser anpassade utefter den enskilda individen. LÄS MER

  4. 19. Hemliga tvångsmedel och personlig integritet : En analys av den nuvarande regleringen och de nya lagförslag som presenteras i SOU 2022:19

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Tova Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. Effektiv brottsbekämpning – på bekostnad av vad? En rättsvetenskaplig studie av de utökade möjligheterna att använda hemliga tvångsmedel i preventivt syfte och dess förenlighet med art. 8 Europakonventionen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Max Öhman; [2023]
    Nyckelord :Hemliga preventiva tvångsmedel; effektiv brottsbekämpning; personlig integritet; Europakonventionen artikel 8; EKMR; preventivlagen; rättstrygghet; Europadomstolen; övervakning.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER