Sökning: "Persuade"

Visar resultat 6 - 10 av 181 uppsatser innehållade ordet Persuade.

  1. 6. Politikers makt att påverka åsikter : En multimodal kritisk diskursanalys om svenska politikers retoriska medel att övertyga i debatter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emmi Wolff; Sofia Jonasson Linde; [2023]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; Sverige; Retorik; Övertyga; Debatt;

    Sammanfattning : Studien utgår ifrån politisk kommunikation kring ämnet kriminalitet i Sverige. Kriminaliteten, specifikt gängkriminalitet och skjutningar har ökat i Sverige under 2010-talet. Detta har lett till ett ökat engagemang av kommunikation kring problemet. Syftet är att förstå talets roll med avsikt att övertyga en publik i politiska debatter. LÄS MER

  2. 7. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Jonsson; Lina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; övertalningsstrategier; TikTok; virtuella gemenskaper; multimodal kritisk diskursanalys; retorisk analys.;

    Sammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER

  3. 8. Combating abuse of dominance in digital markets: Study from the perspective of EU and India

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Nirmala Mahaveer Patil; [2023]
    Nyckelord :Competition; Digital Markets; EU; India; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Online transactions, networking, also online shopping of goods & services have exponentially increased. Digital markets have been preferred by consumers, businesses. Undertakings are competing to persuade customers. Well established business groups gain dominant position in the market and more possibility to avoid new entrants, avoid competition. LÄS MER

  4. 9. A leadership analysis of George Orwell's Animal Farm

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Assed Aranda; Jasper Mauro Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Leadership style; qualitative content analysis; crisis communication; politeness theory; cooperative principle; principled negotiation; framing;

    Sammanfattning : This essay aims to research the writing of George Orwell by analysing the four main pigs in his novel Animal Farm from a linguistic and rhetorical perspective. The paper's purpose is to explore occurrences of chosen phenomena tied to linguistic and rhetorical theory, with the goal to create an understanding of how Orwell portrays his characters exercising leadership and how their communicative strategies differ or coincide. LÄS MER

  5. 10. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Bogren; Maja Koch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER