Sökning: "Persuasive design"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden Persuasive design.

  1. 1. Interrupting prolonged sitting behavior with gamification: Mobile adaptation of the break reminder desktop app Liopep

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Angelica Caridad Hernandez Cerutti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The present work aims at guiding the design transition of the break reminder desktop application Liopep to a mobile platform. The goal is to improve and adapt the gamified intervention to address sedentary behavior at an organizational level. LÄS MER

  2. 2. Dark patterns förekomst inom flygbranschen : En studie om dark patterns påverkan på användarupplevelsen inom bokningsprocesser av flygbiljetter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Albin Pålsson; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; Persuasive design; UX design; Ryanair; Ticket; Interaktionsdesign; Användarupplevelse; Flygbranschen;

    Sammanfattning : The Occurrence of Dark Patterns in the Airline Industry is a thesis in Information Design with a focus on Interaction Design. The purpose of this thesis is to investigate how dark patterns in airline ticket bookings affect the user experience of inexperienced users. LÄS MER

  3. 3. EcoBot : study design and development of a persuasive FSM-free Chatbot for energy saving

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Francesco Milano; [2023]
    Nyckelord :chatbot; context management; persuasive strategies; domestic energy saving; smart appliances; sustainability.; chatbot; kontexthantering; övertygande strategier; hushållsenergibesparing; smarta apparater; hållbarhet;

    Sammanfattning : This study presents the development and evaluation of a conversational agent, EcoBot, designed to inform users about their energy habits and persuade them to save more energy when at home, to help fight climate change and energy waste. To reach this goal, three persuasion strategies were first identified: Feedback, to give users personalized suggestions based on their habits, Goal Setting, to set and track consumption goals for the user’s domestic appliances, and Social Comparison, to compare the user’s consumption with that of others. LÄS MER

  4. 4. Fintech: a more motivating way of saving money? : Persuasive design in Fintech

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Amanda Löwgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The use of financial technology (fintech) apps has proven effective in improving people's confidence and ability to manage personal finances, offering innovative solutions and lowering costs for customers. Fintech apps employ persuasive design strategies to encourage users to save money, providing tips, comparison features, and visual feedback on progress. LÄS MER

  5. 5. Design för motivation och engagemang i enterprise social media : Användning av inre motivation för utformandet av gamification och persuasive design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Emma Thölin; Pegah Esnaashari Esfahani; [2023]
    Nyckelord :Intrinsic motivation; engagement; enterprise social media; gamification; persuasive design; Inre motivation; engagemang; enterprise social media; gamification; persuasive design;

    Sammanfattning : På grund av Covid-19 pandemin har sättet vi arbetar på förändrats och allt fler människor arbetar idag på distans. Detta har medfört att medarbetare kan känna sig ensamma utan en tillhörighet till den arbetsplats de jobbar på, vilket kan ha negativa effekter på deras engagemang och prestationer. LÄS MER