Sökning: "Peter Åhlman"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Peter Åhlman.

  1. 1. Nyckelfaktorer för att uppnå miljöcertifiering : en fallstudie av implementeringen av ISO 14001 på Sveriges lantbruksuniversitet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Peter Hagelin; Louise Åhlman; [2013]
    Nyckelord :miljöledningssystem; MLS; implementeringsprocess; certifikat; framgångsfaktorer; statliga myndigheter; universitet; akademisk kontext; hållbarhet; miljö;

    Sammanfattning : För att säkerställa svenska statliga myndigheters bidrag till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling har regeringen infört ett lagkrav på att myndigheterna ska införa certifierade miljöledningssystem (MLS) som systematiska verktyg för miljöarbetet. Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är en av dessa myndigheter och år 2009 beslutades att hela universitetet skulle certifieras enligt ISO 14001. LÄS MER

  2. 2. Implementation av webbsida för rekommendationssystem med användaruppbyggd databas

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Michelle Brundin; Peter Morris; Gustav Åhlman; Emil Rosén; [2012]
    Nyckelord :Crowdsourcing; HTML; CSS; Javascript; PHP; Singular value decomposition SVD ; Collaborative Filtering CF ; Gradient Descent GD ; Webbutveckling;

    Sammanfattning : The goal of this project was to create a web-based, crowd-sourced, correlational database, that easily allowed users to submit objects and receive correlated objects as results. The webservice was created in the web development languages of HTML, CSS, PHP and Javscript, with MySQL to handle the database. LÄS MER

  3. 3. Användning av forskning för att skapa förtroende gentemot kunden : En studie kring tre konsultföretags motiv beträffande användning av akademisk forskning i sin verksamhet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Åhlman; Susanna Gärdek; [2011]
    Nyckelord :akademisk forskning; referenser; förtroende; managementkonsultföretag; intern marknadsföring; extern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; skapa löften; hålla löften; möjliggöra löften;

    Sammanfattning : Efter den senaste finansiella krisen har efterfrågan på managementkonsulttjänster växt, vilket kan bero på att många organisationer och verksamheter omstrukturerats och omorganiserats för att öka effektiviteten samt förbättra konkurrenskraften. Samtidigt som efterfrågan har tilltagit har också utbudet av olika konsulttjänster ökat och i kampen om marknadsandelar blir det därmed viktigt att managementkonsultföretagen kan utmärka sig samt verkar förtroendeingivande gentemot potentiella kunder. LÄS MER