Sökning: "Peter Jörgensen"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Peter Jörgensen.

  1. 1. Pride and Prejudice: a study on the various types of consumer-brand relationships that brand activism campaigns form

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zinar Omar; Sarah Jørgensen; [2020]
    Nyckelord :Brand Activism; Marketing; Consumer-brand relationship; Societal issues; Political debates; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: ​Pride and Prejudice: a study on the various types of consumer-brand relationships that brand activism campaigns form. Date of the seminar: ​5th June 2020 Course: ​BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: ​Sarah Jørgensen and Zinar Omar Supervisor: ​Peter Svensson Keywords: ​Brand Activism, Marketing, Consumer-brand relationship, Societal issues, Political debates Purpose: ​The purpose of this study was to understand which types of consumer-brand relationships brand activism campaigns form. LÄS MER

  2. 2. Research on Flexible and Innovative Enabling of Business Unit/Responsibility Center

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Danfeng Zhang; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Thesis Title: Research on Flexible and Innovative Enabling of Business Unit/ Responsibility Center Seminar date: 2018-01-11 Subject/Course: FEKH 69 Företagsekonomi: Examensarbete i Redovisning på Kandidatnivå Author: Danfeng Zhang Advisor: Peter W Jönsson Key words: Business unit, responsibility center, management control system, flexibility, innovation, organizational structure Aim: The purpose of this paper is to provide a detailed analysis of innovation at the process of enabling business unit/ responsibility center and management control system in modern companies. By doing so, the author hopes to offer more experience and academic backup for the changes or even revelation of some companies’ management control system. LÄS MER

  3. 3. Short-Term Impact of Public Capital

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Christian Spetz; Peter Jörgensen; [2013]
    Nyckelord :Public capital investment; Economic foresight; Factor augmented vector autoregression;

    Sammanfattning : The literature on the macroeconomic impact of public capital investment suggests that public capital enhances growth and facilitates private capital formation. Standard vector autoregressive (VAR) models have become the most popular empirical method to examine the effects of public investment, because this method requires few assumptions about how public capital interacts with the economy. LÄS MER

  4. 4. Small Firms and Employment Growth : A Cross-Regional Study of Sweden

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Peter Jörgensen; [2011]
    Nyckelord :Job Creation; Regional Development; Employment Growth;

    Sammanfattning : In the last decades, small firms have accounted for a disproportionately large share of new jobs. Using data from 1993 to 2009, the concern of this thesis is to examine regional differences in employment growth in Sweden, with  a focus at the role of small firms. LÄS MER

  5. 5. Kampen om kompetensen - En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jörgensen; Jeanette Mårtensson; Ann Svensson Steinberger; [2007]
    Nyckelord :Attraktiv arbetsgivare; Belöningssystem; Employer Branding; Kompetens; Motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kampen om kompetensen – En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Jeanette Mårtensson Ann Svensson Steinberger Johan Uldall-Jörgensen Handledare: Per Magnus Andersson Peter Jönsson Fem nyckelord: Attraktiv arbetsgivare, Belöningssystem, Employer Branding, Kompetens, Motivation Syfte: Studien syftar till att beskriva och analysera hur företag arbetar internt och externt med att upprätthålla sin status som attraktiv arbetsgivare i syfte att rekrytera och behålla medarbetare. Metod: Vi har valt att genomföra studien med en kvalitativ metod och samla in empiri genom en fallstudieansats i form av Små-N-studier. LÄS MER