Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSR-kommunikation : Ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stefan Janjic; Kristoffer Kejving; [2019]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; förtroende; konsument; kanal;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSRkommunikation- ett konsumentperspektiv Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Kristoffer Kejving och Stefan Janjic Handledare: Signe Jernberg, Peter Edlund och Jens Eklinder- Frick Datum: 2019 - September Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för kommunikationskanalernas betydelse för en förtroendeingivande CSR-kommunikation mot konsumenter. Detta eftersom litteraturen inom CSR-kommunikation ofta fokuserar på egenskaper i kommunikationens meddelande för ett trovärdigt meddelande utan att lyfta fram vilka kanaler detta kan handla om. LÄS MER

  2. 2. "Känner du någon som...?" : En studie om individers användning av socialt kapital i företag

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jacob Narvell; Kristoffer Von Post; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:                               2016-05-26 Nivå:                                    Magisteruppsats i Företagsekonomi 15hp,   Institution:                         Akademin för Ekonomi Samhälle & Teknik, Mälardalens Högskola Författare:                         Jacob Narvell                                                                 Kristoffer von Post                                 900109                                                     930104 Titel:                           “Känner du någon som…?” - En studie om individer användning av socialt kapital i företag Handledare:                                            Peter Dahlin  Nyckelord:                 Socialt kapital, starka band, svaga band, nätverksmångfald, nätverksstorlek strukturella hål, företagsprestanda, tillväxt, vinst, icke-finansiell   Frågeställning:          ”Hur ser användningen av socialt kapital ut på företag, när aktörer skapar nytta för företaget?”   Syfte:                          Syftet med denna studie är att illustrera fall av hur aktörer använder sitt sociala kapital för att påverka företagets prestanda och på så sätt skapa nytta. Genom att sedan analysera dessa illustrationer hoppas studien kunna bidra med ökad förståelse för hur socialt kapital kan användas och därigenom hjälpa att bättre förstå fenomenet, vad det är uppbyggt av, hur det används samt vilken sorts nytta som kan uppstå. LÄS MER

  3. 3. Skaraborg Logistic Center - historien bakom och framtida utvecklingsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Gustafson; Kristoffer Hultén; [2012-10-04]
    Nyckelord :Regional logistik; intermodala transporter; Skaraborg; Falköping; kombiterminaler; torrhamnar;

    Sammanfattning : Transporter som utnyttjar en kombination av olika transportslag, så kallade intermodala transporter, spås bli allt viktigare i framtiden och motiveras med både miljömässiga som ekonomiska incitament. Kombiterminaler spelar en central roll för denna utveckling och tillväxten av antalet kombiterminaler i Sverige har de senaste åren varit stark. LÄS MER

  4. 4. Do list-changes create Abnormal Returns: Evidence from the Swedish and Norwegian stock markets

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristoffer Hess Haugsöen; Peter Arnström; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract of thesis (max 8000 characters).... LÄS MER

  5. 5. Råvaror, och företagen som producerar dem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Peter Persson; Kristoffer Hess Haugsöen; [2010]
    Nyckelord :value at risk; Råvaror; Riskjämförelse; Råvaruboom; Economics; econometrics; economic theory; economic systems; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker skillnaden i risk mellan en portfölj av bolag som är i råvarubranschen som producenter, och en portfölj av de råvaror de producerar och handlar med. Vi undersökte vilken portfölj som kan anses vara mest riskabel. LÄS MER