Sökning: "Peter Larsson"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden Peter Larsson.

  1. 1. Coyote Time och Jump Buffers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Larsson; Peter Perkhed; [2023]
    Nyckelord :Spel; Coyote Time; Jump Buffer; PXI; Player Experience Inventory;

    Sammanfattning : I den här studien har frågeställningen “Vilken påverkan på spelupplevelsen har Coyote Time och Jump Buffer i 2D-Plattformsspel?” studerats. Coyote Time och Jump Buffer är två hjälpmekaniker som hjälper spelare att prestera bättre i plattformsspel där deras timing kan påverkas negativt av latens i hård- och mjukvara. LÄS MER

  2. 2. Automation of Gluing Processes in the Optical Manufacturing Industry

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Fordonssystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Daniel Larsson; [2022]
    Nyckelord :Automation Dispensing Gluing Optics Manufacturing Robotics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the possibilities of automating a gluing process in the optical manufacturing industry. Aimpoint, a Swedish company that manufactures red-dot sights was the industrial partner in this thesis. LÄS MER

  3. 3. ”Avhållsamhet från sexuellt samliv är det enda skolan med gott samvete kan rekommendera” : En studie om hur lärare blev rekommenderade att undervisa i sex- och samlevnad mellan åren 1956–2013 och syftet med undervisningen enligt uttagna stödmaterial

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jan-Erik Landos Jonsson; Peter Larsson; [2022]
    Nyckelord :Sex- och samlevnad; samhällskunskap; Biesta; stödmaterial; undervisning; undervisningssyfte.;

    Sammanfattning : Sex- och samlevnad är ett kunskapsområde som alltid kommer vara relevant, detta då det har en stark anknytning till individens vardag. Den centrala roll sex- och samlevnad har i skolan, en plats där elever växer upp och formas, är mycket påtaglig. LÄS MER

  4. 4. Virtuell gimbal-kamera : Digitalisering av ett mekaniskt gimbal-system

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Dennis Berntsson; Robin Boregrim; Axel Gard; Ahmad Hanash; Anna Larsson; Peter Wickenberg; Carl Wikström; Emil Wiman; [2021]
    Nyckelord :Kamera; drönare; gimbal; virtuell;

    Sammanfattning : I denna rapport beskrivs det arbete och resultat som utförts i kursen TDDD96- Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Teamet som utvecklade projektet bestod av åtta civilingenjörsstudenter som studerar på data- eller mjukvaruutvecklingsprogrammet. LÄS MER

  5. 5. Simulation av trasdocksfysik : En jämförelse mellan villkorslösare i trasdocksfysik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Christian Larsson; Peter Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Ragdoll; Simulering; Leder; Realtid; Villkorslösare;

    Sammanfattning : För att underlätta grafikers animationsarbete har det länge varit intressant att utforska olika fysikbaserade lösningar och göra dem effektiva. Detta arbetes mål har varit att undersöka olika villkorslösare för trasdocksfysik och fastställa vilken som hade bäst balans mellan tidseffektivitet och trovärdighet. LÄS MER