Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. I skuggan av prispallen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johan Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Elitidrott; Psykisk Ohälsa; Friidrott; Elin Westerlund; Göran Kenttä; Peter Mattson; Riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER

  2. 2. Planteringar anpassade för stadsmiljö : med förslag på växter

    Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)

    Författare :Jenny Bergkvist; [2011]
    Nyckelord :Perenner; rabatter; växtbädd; anläggning; skötsel; stadsmiljö; ståndort; Peter Gaunitz; Stefan Lagerqvist; Stefan Mattson; Maria Sundell-Isling;

    Sammanfattning : Staden, en miljö där människan över decennier har satt sina spår. De förändringar vi har tvingat på städerna har gjort att klimatet där kan variera kraftigt inom ett litet geografiskt område. Ofta finns det flera artificiella faktorer som t.ex. LÄS MER

  3. 3. Dokumentation av omvårdnaden inom äldreomsorgen : användningen av dokumentationsprogrammet Pro Capita

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och matematik (HTU)

    Författare :Louise Geigant; Peter Mattson; [2003]
    Nyckelord :Pro Capita; Scenarier; Elektroniska patientjournaler; Datoriserade patientjournaler; Sjukjournaler; Dokumentation; Omvårdnadsdokumentation; Äldreomsorg;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Realtids-strålföljning med geometriska primitiver på programmerbara grafikprocessorer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Peter Mattson; [2003]
    Nyckelord :Datorgrafik; grafikhårdvara; strålföljning; realtid;

    Sammanfattning : För att skapa trovärdig tredimensionell datorgrafik krävs det att det går att skapa illusionen av tre dimensioner på en tvådimensionell skärm. Enkelt beskrivet finns det två stora metoder för detta, rasterisering och strålföljning. Dessa är fundamentalt olika. LÄS MER