Sökning: "Peter Nilsson författare"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Peter Nilsson författare.
1. Win–Win? : -En kvalitativ studie om franchisetagarens förhållningssätt till de faktorer som påverkar lönsamheten
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 8/6–2020 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Emil Jansson (96-10-02) Filip Blomqvist (98-02-07) Peter Gustavsson (95-06-25) Titel: Win–Win? – En kvalitativ studie om franchisetagarens förhållningssätt till de faktorer som påverkar lönsamheten. Handledare: Kerstin Nilsson Nyckelord: Franchise, Ledarskap, Effektivitet, Lönsamhet. LÄS MER
2. Ekonomiska konsekvenser av att kapitalisera operationell leasing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Ekonomiska konsekvenser av att kapitalisera operationell leasing Seminariedatum: 2018-01-11 Ämne/kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP Författare: Dennis Zotterman, Enver Shehi och Marcus Nilsson Handledare: Peter W. Jönsson Fem nyckelord: Leasing, IFRS 16 leasingavtal, konstruktiva kapitaliseringsmodellen, kapitalisering av leasing, ekonomiska konsekvenser. LÄS MER
3. Produktkalkylering i mindre hantverksföretag : En fallstudie på Gemla Fabrikers AB
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Course: Degree project in Logistics, the Business Administration and Economics Programme, 4FE19E, VT16 Authors: Marcus Lundgren and Tobias Nilsson Supervisor: Peter Berling Examiner: Helena Forslund Title: Product Costing in Small Craft Companies – A Case Study at Gemla Fabrikers AB Background: Today a competitive price is no guarantee to keep a company profitable. Cost control has become more central and especially cost control considering work put in to the product and tradeoffs connected to the product in question has become central to secure the company’s competitiveness. LÄS MER
4. Ledarskap med ett coachande förhållningssätt inom offentlig kontra privat sektor
Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap och sociologiSammanfattning : Titel: Ledarskap med ett coachande förhållningssätt inom offentlig kontra privat sektor Författare: Charlotta Nilsson och Lena Jadekrantz Handledare: Feresteh Ahmadi Examinator: Peter Öberg Typ av arbete: Kvalitativ C-uppsats i Sociologi Period: VT 2008 Syfte och frågeställningar: Studiens syfte är att se om ett coachande förhållningssätt kan påverka den enskilde individens och arbetsgruppens motivation, effektivitet och produktivitet. Utöver detta syftar studien till att studera om ledaren är medveten om hur dennes val av beteende kan påverka nivån på medarbetares motivation, effektivitet och produktivitet samt om det finns skillnader och likheter mellan offentlig och privat sektor. LÄS MER
5. Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel ”Positionering av en marknadsledare – en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden” Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. LÄS MER