Sökning: "Peter Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Peter Spel.

  1. 1. Coyote Time och Jump Buffers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Larsson; Peter Perkhed; [2023]
    Nyckelord :Spel; Coyote Time; Jump Buffer; PXI; Player Experience Inventory;

    Sammanfattning : I den här studien har frågeställningen “Vilken påverkan på spelupplevelsen har Coyote Time och Jump Buffer i 2D-Plattformsspel?” studerats. Coyote Time och Jump Buffer är två hjälpmekaniker som hjälper spelare att prestera bättre i plattformsspel där deras timing kan påverkas negativt av latens i hård- och mjukvara. LÄS MER

  2. 2. IMMERSIVT MEN ANVÄNDBART SPELGRÄNSSNITT : En studie om påverkan mellan användbarhet och immersion i tre former av spelgränssnitt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Peter Lundberg; Anders Svensson; [2023]
    Nyckelord :Användbarhet; Diegetisk; Gränssnitt; Immersion; Meta-perception;

    Sammanfattning : Action-äventyrspels immersion och användbarhet påverkas av deras UI:s form och design. Tidigare forskning visar att diegetiskt UI bidrar till immersion men forskningen saknar insikter om hur olika varianter av UI påverkar spelens användbarhet. LÄS MER

  3. 3. Ljudmiljö och interaktivitet: Designa och utveckla en audiell AAR-upplevelse

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Peter Båth; Max Leitner; [2023]
    Nyckelord :NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Audio; The physical room; Dolby Atmos; sound-ambience; NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Ljud; Fysiska rummet; Dolby Atmos; Ljudmilj;

    Sammanfattning : AR media or augmented reality has become increasingly prevalent in today's society, and more and more applications leverage the technology's ability to present digital 3D objects in the physical space, particularly in gaming. However, the auditory aspect, also known as audio augmented reality (AAR), has not received much attention despite its presence in various forms in our daily lives. LÄS MER

  4. 4. Transforming a sport into an exergame : An exploratory study on how golfers interact with sports technology with game mechanics, and how it affects their golfing experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Peter Borojevic; [2023]
    Nyckelord :sports technology; games; exergames; game mechanics; golf; sportteknologi; spel; träningsdatorspel; spelmekanik; golf;

    Sammanfattning : Teknik med spelmekanik används allt mer i sportmiljöer, men både fördelar och utmaningar finns med denna typ av teknik. Nyligen har ett kommersiellt intresse riktats mot golf driving ranges och installation av spelsystem i dessa områden, men lite forskning har utförts om hur dessa installationer påverkar golfare under deras träning och hur spelare interagerar med dem. LÄS MER

  5. 5. A gaming-community for all : Visuell representation och inkludering av etniciteter inom spelindustrin

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Hanna Granlund; Olivia Peter; [2021]
    Nyckelord :games; representation; identity; ethnicity; POC; gamers; media; Spel; representation; identitet; etnicitet; POC; gamers; media;

    Sammanfattning : Syftet i uppsatsen behandlar frågan om hur representation av etniciteter ser ut inom spelindustrin, med fokus på spel i genren RPG. Fokus för undersökningen är spel som tilldelats högst betyg sorterat efter User Score på hemsidan Metacritic.com. LÄS MER