Sökning: "Petra Höglund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Petra Höglund.

  1. 1. Yttre förändring och inre anpassning : Organisation och arbete inom tre kommuners stödboenden för ensamkommande ungdomar

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Petra Höglund; [2018]
    Nyckelord :Supported housing; unaccompanied; independency; new institutionalism; street-level bureaucrats.; Stödboende; ensamkommande; självständighet; nyinstitutionell teori; gräsrotsbyråkrater.;

    Sammanfattning : The Swedish child welfare system allows a possibility to place children in out-of-home-care. In 2016 a new form of placement was introduced: supported housing [stödboende]. The main purpose of a placement in supported housing is to prepare the residents – young people between the ages of 16 and 20 – for an independent life and living. LÄS MER

  2. 2. Diskursen kring asylsökande : En diskursanalys av Helsingborgs Dagblads och Dagens Nyheters konstruktion av asylsökande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Petra Höglund; [2014]
    Nyckelord :asylum seekers; discourse; discourse analysis; orientalism; media.; asylsökande; diskurs; diskursanalys; orientalism; media.;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the discourse of asylum seekers in Sweden from January 2009 to December 2013 in the newspapers Helsingborgs Dagblad and Dagens Nyheter. By using discourse analysis as a theory and method, combined with the theory of orientalism, I have analysed and compared news articles from these two newspapers. LÄS MER

  3. 3. Gymnasielärares informationssökning : En studie av samhällskunskapslärares informationssökning i yrkesrollen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Petra Dalin; [2012]
    Nyckelord :informationssökning; informationskällor; sociokulturellt; gymnasielärare; samhällskunskap; perspektiv; yrkesroll;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine Social science teachers infor-mation seeking in their professional role.The focus in this study has been on what sources the teachers use for information seeking, examine and analyze their information practices and how they state their reasons for using different in-formation sources, and finally how these teachers experience con-ditions related to information seeking and how these conditions in-fluence their information seeking. LÄS MER