Sökning: "Petra Johansson Måsén"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Petra Johansson Måsén.

  1. 1. Är det dags att byta färg? : Vad tjänar varumärken på att bryta mot etablerade färgnormer?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Minna Romberg; Petra Johansson Måsén; [2012]
    Nyckelord :brand identity; break of norm; colour; colour psychology; colour standars; elementary colours; graphic profile; packaging design; product design; elementarfärger; färg; färgnormer; färgpsykologi; förpackningsdesign; grafisk profil; normbrott; produktdesign; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Problem: Färg har en stor associativ inverkan hos individer och är därför en viktig faktor vid varumärkesbyggande. Inom olika produktkategorier finns starkt etablerade färgnormer som följs men nu ser vi en utveckling på den svenska marknaden där etablerade färgnormer börjar ifrågasättas. LÄS MER