Sökning: "Petra olsson"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden Petra olsson.
11. Rädsla: din bästa vän eller värsta fiende? : En studie om kvinnliga studenters upplevelser av rädsla för sexuella övergrepp
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : .... LÄS MER
12. Diagnosens betydelse : En kvalitativ studie om hur anställda på Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan upplever diagnosens betydelse i mötet med funktionshindrade
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för hälsovetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
13. "Ska alla få lyckas?" : En kvalitativ studie om individanpassad undervisning för nyanlända elever.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om och hur skolan organiserar kartläggningen av nyanlända elevers kunskaper, hur dessa kartläggningar ligger till grund för den individanpassade undervisningen samt att ta reda på hur lärare arbetar för att undervisningen i klassrummet ska vara individanpassad. Detta ur ett lärarperspektiv då vi vill ta reda på hur arbetet i klassrummet organiseras och utförs. LÄS MER
14. Barns samtal om genus : med utgångspunkt från illustrationerna i två barnböcker
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Denna studie belyser hur barn i förskolan använder sina tidigare erfarenheter när de samtalar om genus utifrån illustrationerna i två utvalda barnböcker. De två barnböcker som används i studien är "Grodan och fågelsången", och "Hej och godnatt-vi har lekfnatt". LÄS MER
15. Ett klassrum för vem? - Hur lärare arbetar för att inkludera och anpassa undervisningen efter elevernas skiftande behov
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningStudiens syfte är att öka kunskapen och förståelsen för hur lärare i praktiken arbetar i skolans klassrum för attuppnå målet “en skola för alla”. Samt undersöka hur lärare i praktiken arbetar med och tänker kring att undervisainkluderande för att alla elever aktivt ska delta i undervisningen, men också hur de arbetar med individanpassadundervisning. LÄS MER