Sökning: "Petronella Jonsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Petronella Jonsson.

  1. 1. Hjälp, mitt anseende är i fara : En studie om hur influencers hanterar potentiella anseende-kriser

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Petronella Jonsson; Emma Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Reputation management; Influencers; SCCT; Sociala media; Kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Att företag använder sig av influencers i sin marknadsföring blir allt vanligare. Influencers är populära för dess trovärdighet och unika relation till följarna. Men deras trovärdighet är också deras svaghet, då misstag och kritik riskerar att påverka en influencers anseende till det negativa. LÄS MER

  2. 2. "This one is for the girls who make IT happen" : en studie som undersöker hur femvertising konstruerar myter om en feministisk kvinnlighet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Filippa Jonsson; Petronella Moritz; [2019]
    Nyckelord :Feminism; femvertising; kvinnlighet; konsumtion; commodity; myter; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks hur sju olika femvertising-reklamer kodar en feministisk kvinnlighet. Femvertising är ett begrepp som beskriver “female empowering advertising” och är reklam vars mål är att stärka kvinnor. Studien använder sig av en semiotisk bildanalys och Roland Barthes mytbegrepp för att analysera materialet. LÄS MER

  3. 3. Why do we purchase from e-retailers? : An explanatory study of the e-loyalty antecedents impact on consumers purchase intentions on the e-commerce market.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Jonsson; Petronella Källström; Emma Wallander; [2019]
    Nyckelord :e-commerce; e-loyalty; e-trust; e-satisfaction; perceived value; e-retailers; e-commerce market; purchase intentions.;

    Sammanfattning : Background: The e-commerce market has developed and it has become the new marketplace for current manufacturing and service industries. Customers’ behavior on the e-commerce market are changing with this Internet development and the competition is increasing. LÄS MER

  4. 4. "Det är roligt!" : En studie om hur pedagoger använder estetiska lärprocesser i arbetet med naturvetenskap i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Johanna Benson Marin; Petronella Danielsson Jonsson; [2014]
    Nyckelord :Aesthetic learning processes; Science; Preschool.; Estetiska lärprocesser; Naturvetenskap; Förskola.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how teachers perceive that they work with science in preschool through aesthetic learning processes as tools both in the indoor and outdoor environment and make visible what the educators' underlying beliefs are that affect how they perceive aesthetic learning processes as tools used to deepen children's understanding of different scientific phenomena. This is an interview study using the phenomenographic approach as a means and method to make visible and report on teachers' views on how aesthetic learning processes can be used to extend preschool children's learning about science. LÄS MER