Sökning: "Petronella Svenningsson"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Petronella Svenningsson.

  1. 1. En kvalitativ studie om konsumenters syn på utformning av samarbeten mellan influencers och varumärken på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Petronella Svenningsson; Clara Sandén; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; samarbeten; konsumenters förtroende; partnerskap; affärsrelationer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ge företag som vill utvinna maximal effekt av ett samarbete med en influencer, information om hur konsumenten ser på samarbetens utformning. Forskningsfrågor: Vad kännetecknar ett lyckat samarbete mellan en influencer och ett företag enligt konsumenten? Hur tätt bör ett lyckat samarbete vara mellan en influencer och ett företag enligt konsumenten? Teori: Huvudteorin för denna studie är influencer marketing, vilket kompletteras med relevanta teorier om electronic word of mouth, innebörden och betydelsen av goda affärsrelationer och slutligen deras gemensamma samarbeten på Instagram för att attrahera konsumenten. LÄS MER