Sökning: "Petter Olsson"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Petter Olsson.
1. Characteristics of a successful Corporate Accelerator
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Från Remiss till Propostion
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This essay processes the current and multifaceted subject lobbyism. By comparing interest groups´ preferences in committee reports from the Swedish government with final propositions, the essay highlights to what degree different interest groups exercise influence over the decision making in Sweden. LÄS MER
3. Personaliserade mejl : En kvantitativ studie om hur personaliserade mejl påverkar e-lojalitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I samband med att marknadsföringen blir allt mer digital, slits marknadsförare mellan traditionell masskommunikation och personaliserad marknadsföring för att uppnå lojalitet hos sina konsumenter. Studien syftar till att undersöka den personaliserade sidan av myntet och i synnerhet skillnader mellan grupper som får ett personligt respektive ett opersonligt mejl, avseende effekter på e-lojalitet. LÄS MER
4. Informationssäkerhet vs. Affärsmål : Ett arbete om hur svenska startups hanterar sin informationssäkerhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Att bedriva startups i ett informationsbaserat samhälle medför idag flera utmaningar. För att nå framgång måste företagets resurser användas på rätt sätt. LÄS MER
5. Varumärkesvärdering av företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. LÄS MER