Sökning: "Phenomenography"

Visar resultat 21 - 25 av 335 uppsatser innehållade ordet Phenomenography.

  1. 21. Uppfattningar av det genusbetonade musikklassrummet : En kvalitativ studie om hur genus uppfattas av musiklärare på högstadiet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Anna Westher; [2023]
    Nyckelord :Gender; gender theory; music education; phenomenography;

    Sammanfattning : The purpose of the present study is to investigate teachers' perceptions of students' construction of gender in the music classroom at lower secondary schools in Sweden, as well as their methods of avoiding normative positions. To study this, gender theory is used, as it was felt to be the most suitable theory for what the essay intends to investigate. LÄS MER

  2. 22. Synergonomi – utmaningar och möjligheter för att utveckla hållbar visuell arbetsmiljö : En kvalitativ studie som beskriver förutsättningar för synergonomi, ur sakkunnigas perspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Ida Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Visual ergonomics; sustainable visual work environment; occupational health science; semi-structured interviews; phenomenography.; Synergonomi; hållbar visuell arbetsmiljö; arbetshälsovetenskap; semistrukturerade intervjuer; fenomenografi.;

    Sammanfattning : Abstract   Ida Lindqvist  Visual ergonomics – challenges and opportunities to develop sustainable visual work environment.  Student Master Thesis in Occupational Health Science, University of Gävle.   Purpose To investigate and describe expert’s perceptions of challenges and opportunities to develop sustainable visual work environment. LÄS MER

  3. 23. Collaboration: A Pre-Study

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealisering

    Författare :Simon Lindblom; [2023]
    Nyckelord :collaboration; quadruple helix; quintuple helix; phenomenography; phenomenographic action research; action research; innovation lab; student innovation system; innovation system; third mission;

    Sammanfattning : This thesis explores the factors contributing to successful collaboration within the Quadruple and Quintuple Helix frameworks, with a specific focus on the active involvement of students as stakeholders. A qualitative research approach was adopted, utilising interviews, questionnaires, and action research documented in a diary form, to gather data. LÄS MER

  4. 24. Likvärdig utbildning utan tal? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av undervisningssituationen för elever med talängslan/selektiv mutism.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maria Ejnermark; [2023]
    Nyckelord :Selective mutism; speech impediment; teacher; pupil; education; phenomenography; Selektiv mutism; talängslan; lärare; elev; undervisning; fenomenografi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge about some educators´ perceptions regarding the teaching situation concerning students with speech impediment/selective mutism. Based on the research questions, the study aims to make visible knowledge that in the long run can contribute to a more equal education for students with speech impediment/selective mutism. LÄS MER

  5. 25. En undersökning av digitala verktyg – musiklärares uppfattningar av att använda digitala verktyg i musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Julius Augustinsson; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; secondary school; phenomenography; music education;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate music teachers’ perceptions of digital tools. It also aims to investigate aspects that might be relevant in how music teachers describe their education. The nature of this study is qualitative and in order to collect data for this study the method of interviewing was chosen. LÄS MER