Sökning: "Philip Eriksson"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Philip Eriksson.
21. Hur påverkas den svenska köpcentrummarknaden av utländska aktörer? En studie kring trender och incitament för utveckling av svenska köpcentrum
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Sweden's population is growing every year, and in parallel there is an ongoing adjustment of the trade and retail consumption, within the Nordic area. Today, the development of retail is combined with the development of grandeur shopping malls, with the purpose to attract crowds and retailers. LÄS MER
22. Skylta med framgång : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Skylta med framgång – En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön Författare: Jonatan Eriksson & Philip Svensson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur upplever konsumenter digital skyltning i olika servicemiljöer? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera digital skyltning och dess påverkan på upplevelser i olika servicemiljöer. LÄS MER
23. Metod för mätning av restspänningar i PVD-beläggningar på tunna substrat
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The aim of this project was to, based on a given idea, develop and evaluate a method for measuring residual stress in thin PVD coatings. AlCrN was deposited, by PVD, on thin circular samples of stainless steel foil and the radius of the emerged curvature was measured using an optical profilometer. LÄS MER
24. Andra slänger mat, inte jag : Nudging för mindre matsvinn i skolor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknikSammanfattning : Matsvinn är ett problem som genomsyrar hela livsmedelskedjan och ger upphov till ekonomiska förluster, negativ miljö- och klimatpåverkan och utömning av ändliga resurser. Den förändring som krävs för att motverka dessa negativa effekter är enorm. LÄS MER
25. Hållbar utveckling, Marknadsföring och Konsumtion? : En studie om sambandet mellan hållbar marknadsföring och hållbar konsumtion
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Idag blomstrar debatten om människans och det moderna samhällets framtid under parollen Hållbar utveckling. I media talas det dagligen om politiker som försöker lösa klimatfrågan, på arbetsplatser talas det om CSR-arbete, på handelshögskolor talas det om hållbarhetsredovisning och i jobbannonser söker företag hållbarhetschefer. LÄS MER