Sökning: "Philip Keller"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Philip Keller.

  1. 1. Strategier för positionering av kontorslokaler

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Astrid Jönsson; Linn Gregorsson; [2015]
    Nyckelord :Positioning; positioning strategies; office; market; office; target market; kontorsmarknad; kontorslokal; målgrupp;

    Sammanfattning : The report aims to examine how property owners position themselves to reach their target market, and which strategies they use when positioning their product. The investigation has been carried out mainly in the form of a case study in which a number of interviews with Stockholm real estate companies has been conducted, focusing on commercial property market segment. LÄS MER

  2. 2. Rum för barn - reklam för vem?

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matilda Cervin; Elin Jakobsson; Lena Norlén; Anna Sahlin; [2007]
    Nyckelord :ekonomi; kultur; Bourdieu; Kotler; sponsring; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka huruvida problematiken i förhållandet mellan kultur och näringsliv spelar in i frågan om reklam ska få synas i kulturella verksamheter och i sådana fall i vilken utsträckning? I uppsatsen har denna problematik konkretiserats genom en undersökning av sponsringen/samarbetet mellan Åhléns och ”Rum för barn”. Svårigheten ligger i den tradition som sedan länge funnits inom kulturen där ekonomin och kulturen setts som två från varandra vitt skilda poler. LÄS MER