Sökning: "Philip Victor"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Philip Victor.
1. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
2. “Befintligt skick”- klausul i samband med överlåtelse av bostadsrätt - en juridisk analys
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Under ett år sker det många bostadsrättsförsäljningar i Sverige och vid vissa händer det att köparna upptäcker fel i bostaden. Vid försäljningarna används den allmänna friskrivningsklausulen “befintligt skick”, som under 2019 och 2020 har kommit att bli omdiskuterad och omprövad. LÄS MER
3. Ownership structure and family-control, the effects on dividends : - A study on listed firms in Sweden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study investigates how the ownership structure affects the dividend payout policies of firms in Sweden. The study uses data on publicly listed firms in Sweden (Nasdaq Stockholm) over the years 2015-2019 with a total of 987 firm-year observations. The hypotheses are tested with multiple fixed effects analyses on two datasets. LÄS MER
4. (Could you please) send me the report, now(?)! : The impact of managerial communication styles on employee engagement on ISM
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background Employee turnover is increasing and in order for companies to retain their workforce, internal marketing (IM) needs to be applied. With internal communication (IC) being seen as the key to implementing employee oriented strategies and activities to motivate employees and coordinate cross-functional efforts within IM, internal social media (ISM), as known for fostering communication among employees, needs to be investigated regarding its influence on employee engagement. LÄS MER
5. Simulation of Viscosity-Stratified Flow
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The aim of this project is to study the viscous Burgers' equation for the case where the viscosity is constant, but also when it contains a jump in viscosity. In the first case where the viscosity is constant, Burgers' is simply solved on a singular domain. LÄS MER