Sökning: "Pia Åberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Pia Åberg.

  1. 1. Småföretags möte med covid-19 : En kvalitativ studie om förändring av strategi vid kris

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Annie Johansson; Louise Åberg; [2020]
    Nyckelord :Strategy in company; strategy changes; strategy changes in crisis; covid- 19; corona; turbulence; strategi i företag; strategiförändring; strategiförändring vid kris; covid-19; corona; turbulens;

    Sammanfattning : Titel: Småföretags möte med covid-19 - En kvalitativ studie om förändring av strategi vid kris Författare: Annie Johansson & Louise Åberg Handledare: Pia Nylinder Examinator: Petter Boye Institution: Ekonomprogrammet, Linnéuniversitetet i Kalmar. Introduktion: I början av våren 2020 spred sig viruset covid-19 över hela världen. LÄS MER

  2. 2. Har du något syfte? – Den datoriserade skolan, dess möjligheter och begränsningar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Pia Åberg; Lina Angervall; [2012]
    Nyckelord :Pedagogiskt syfte; IKT; Datorer;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med vår studie var att undersöka om lärarna på vår VFU-skola har något pedagogiskt syfte medundervisningen under de lektioner då de använder sig av datorerna.MetodVi har valt att använda oss av semistrukturerad intervju. Vi har intervjuat sex stycken lärare från fyra olikaavdelningar på en skola. LÄS MER

  3. 3. Diversity marketing - ett komplement till marketing management?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Granat; Cecilia Törnell; Pia Albinsson; [2010]
    Nyckelord :diversity marketing; marketing management; kultur; förmedling av varumärke och standardisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Diversity markering ett komplement till marketing management? Nivå: Kandidatuppsats, Helsingborg maj 2009 Författare: Pia Albinsson, Emma Granat & Cecilia Törnell Handledare: Christer Eldh & Veronica Åberg Problematisering: Vi anser det viktigt att ifrågasätta diversity marketing och undersöka hur det verkligen fungerar i praktiken gentemot vad teorierna säger. Många företag som idag väljer att expandera globalt specificerar ofta sin personal till att klimatisera sig till endast en kultur och lära sig endast det specifika bemötandet. LÄS MER