Sökning: "Pia Albinsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Pia Albinsson.

  1. 1. ”Tjejen är bibliotekarie” : En metaforanalys av biblioteks och bibliotekariers framställning i skönlitteratur för barn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Pia Albinsson; Erika Alsin; [2016]
    Nyckelord :Bibliotek; Bibliotekarie; Metaforanalys; Stereotyp; Skönlitteratur; Barn;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine how libraries and librarians are represented in fiction books for children and to examine the possible implications of these representations. The study is based on an analysis of ten fiction books for children in the 6-12 age group (Hcf-Hcg), and published in Swedish between 2000 and 2016. LÄS MER

  2. 2. Diversity marketing - ett komplement till marketing management?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Granat; Cecilia Törnell; Pia Albinsson; [2010]
    Nyckelord :diversity marketing; marketing management; kultur; förmedling av varumärke och standardisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Diversity markering ett komplement till marketing management? Nivå: Kandidatuppsats, Helsingborg maj 2009 Författare: Pia Albinsson, Emma Granat & Cecilia Törnell Handledare: Christer Eldh & Veronica Åberg Problematisering: Vi anser det viktigt att ifrågasätta diversity marketing och undersöka hur det verkligen fungerar i praktiken gentemot vad teorierna säger. Många företag som idag väljer att expandera globalt specificerar ofta sin personal till att klimatisera sig till endast en kultur och lära sig endast det specifika bemötandet. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Carolina Gotthold; Charlotte Lundquist; Pia Albinsson; [2010]
    Nyckelord :employer branding; intern marknadsföring; extern marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Regarding the changes in today's generation we can see that a problem with the theories of internal and external marketing is the lacks of ideas about how companies can act when an employee leave the company. We believe that there is a need for other ideas on how to maintain relationships with former employees. LÄS MER