Sökning: "Pia Lindell"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Pia Lindell.

  1. 6. Mjukvaruföretagens strategiska agerande

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Malin Broberg; Åsa Nolte; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; Pia Lindell; proact; react; flexibility; strategy; software companies; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: In recent research literature, some researchers mean that companies in fast changing markets have to act proactively while others find that companies have to adapt to conditions and to react. This makes it interesting to study how software companies act strategically and also to study to what extent a flexible organisation is required by companies who proact and by those who react. LÄS MER

  2. 7. PL : Publikt ledarskap

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :John Bengtsson Carming; Patrik Mellin; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; PR; ledarskap; religion; statsvetenskap; media; exponering; Pia Lindell; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagsledare i dagens näringsliv blir alltmer synliga i såväl mediala sammanhang som i samhällsdebatten. Samtidigt som företagsledare agerar som PR-figurer för företaget, tycks PR-män mer och mer blir rådgivande aktörer åt företagsledarna. LÄS MER

  3. 8. Viral Marknadsföring

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ekberg; Fredrik Isaksson; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; Viral Marknadsföring; Virusmarknadsföring; Viral Marketing; Marknadsföring på Internet; Word Of Mouth; Pia Lindell; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: I massmedia har det på senare tid börjat uppmärksammas ett nytt fenomen inom internetbaserad marknadsföring som kallas för viral marknadsföring. Det har dock inte gjorts några studier om vad begreppet egentligen innebär. LÄS MER

  4. 9. Ledarskap i IT-Företag : en studie av fyra företagsledare

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Olle Barkstedt; Mikael Borgman; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; Ledarskap; ledare; IT-företag; ledarstil; roll; auktoritet; Pia Lindell; Ekonomi;

    Sammanfattning : Kännetecknande för IT-företag är att de verkar i en dynamisk och turbulent miljö där teknikskiften är vanligt förekommande. Personalen är kompetent och välutbildad och är dessa företags mest värdefulla tillgång. Cheferna/ledarna är i många fall betydligt yngre jämfört med"traditionella"ledare för andra börsnoterade bolag. LÄS MER